اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با فارس:

حضور 27 ناو‌گروه ایران ‌‌در شمال اقیانوس هند و باب‌المندب/دو عملیات نجات نیروی دریایی در خلیج عدن‌

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در حال حاضر 27 ناو گروه را در عرصه دریا در شمال اقیانوس هند و باب‌المندب داریم و در 15 روز گذشته یک نفت‌کش و یک گازبر را از دست دزدان دریایی نجات دادیم.

حضور 27 ناو‌گروه ایران ‌‌در شمال اقیانوس هند و باب‌المندب/دو عملیات نجات نیروی دریایی در خلیج عدن‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در جمع فرماندهان ارشد نیروی دریایی و فرماندهان نظامی استان کرمان و در مراسم معارفه فرمانده مرکز آموزش نیروی دریایی در سیرجان اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های نیروی دریایی نیروی انسانی متعهد، متدین و خوب است که در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان اینگونه نیروها تربیت می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: جایگاه نیروی انسانی که بسیار مهم و کاربردی است در همین مرکز آموزش می‌بینند و ما با نیروهای ولایی و متخصص توانستیم به پیشرفت‌های مهمی در تمام ابعاد نیروی دریایی دست یابیم تا جایی که در آب‌های آزاد جهان با اقتدار کامل به دفاع از منافع نظام و ملت ایران می‌پردازیم.

وی افزود: در پرورش و آموزش هم به آموزه‌های دینی و به تخصص‌ها و علوم روز توجه شده است و عرصه جهانی آب‌های آزاد نیز که کشتی‌های ما در آنها عبور و مرور دارد، زیر نظر نیروی دریایی است.

حضور 27 ناوگروه در دریا

سیاری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در حال حاضر 27 ناو گروه را در عرصه دریا در شمال اقیانوس هند و باب‌المندب داریم و در 15 روز گذشته یک نفت‌کش و یک گازبر را از دست دزدان دریایی نجات دادیم.

وی بیان داشت: این نشان از عزت و اقتدار نظام ما است که در عرصه دریایی آزاد هم می‌توانیم از منافع ملت خود دفاع کنیم و مدافع منابع و منافع نظام اسلامی در هر کجا باشیم، ضمن اینکه این حضور موجب غرور ملی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد برنامه‌های این نیرو متذکر شد: برنامه‌های آینده مطابق با تدابیر مقام معظم رهبری است و همان طور که معظم‌له خواستند در دریاهای آزاد باید حضور داشته باشیم به لحاظ اینکه ما یک کشور صلح‌طلب بوده و اهل تعدی و تعرض به کشورهای دیگر نیستیم.

وی ادامه داد: چون منافع کشور می‌طلبد در دریاها حضور داشته باشیم و بر همین اساس تربیت نیروهای ولایت‌مدار همراه با رسیدن به علوم روز اعم از ساخت و ساز ناوشکن‌ها و زیر دریایی‌ها از نیازهای سیاست در عرصه دریا همراه با تقویت و آمادگی قدرت دفاعی است.

معرفی فرمانده مرکز آموزش نیروی دریایی در سیرجان

در پایان این مراسم که معاونان نیروی دریایی و فرماندهان هوانیروز و پادگان ارتش 05 و فرمانده قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی ارتش از استان کرمان حضور داشتند از خدمات سه ساله امیرناخدا هادی بیات به ‌عنوان فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان تجلیل و ناخدا یکم ستاد مجید توسلی به سمت فرمانده جدید این مرکز معرفی شد.

در این مراسم امیر هادی بیات هم در سخنانی کوتاه به ذکر دستاوردهای سه ساله خود طی خدمت در این مرکز پرداخت و علم محوری را مبنای حرکت رو به رشد خواند و گفت: در سایه ولایت در محور علم گام برداشته و به این اصل توجه داشتم که خیلی زود دیر می‌شود، پس باید برای رسیدن به پیشرفت زود تلاش کرد تا دیر نشود.

وی توجه به آموزش هم در بعدآموزه‌های دینی و هم آموزش تخصصی را از ویژگی‌های آموزشی این مرکز عنوان کرد و افزود: از آموزش‌های سخت‌افزاری تا نرم‌افزاری و تربیت یک نیروی کارآزموده در کنار تمام امکانات موجود این مرکز را به حد اعلای آموزش رسانده است.

انتهای پیام/80015/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول