اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان:

ناوشکن دماوند به نیروی دریایی شمال کشور ملحق می‌شود

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان گفت: تا پایان امسال ناوشکن دماوند به نیروی دریایی شمال کشور ملحق می‌شود.

ناوشکن دماوند به نیروی دریایی شمال کشور ملحق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی خرداد حکیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال برنامه‌های متنوعی با محوریت سپاه در گیلان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود 500 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال اجرا است افزود: آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز گذشته با رژه نیروهای مسلح در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با برشمردن برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: امسال برای دومین بار میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نامجوی هستیم.

وی با بیان زمان آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: 10 روز پس از آغاز انقلاب اسلامی جنگ‌های داخلی آغاز شد و ارتش را درگیر این قضایا کرد.

حکیمی با اشاره به اینکه پس از 459 مورد تجاوز زمینی و دریایی توسط ارتش بعث عراق جنگ به صورت رسمی آغاز شد خاطرنشان کرد: در ساعت 13:45 سی و یک شهریور سال 59 ارتش بعث حمله سراسری علیه ایران را آغاز کرد.

وی افزود: 7 شهر و 7 پایگاه در همان ابتدا مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت و در ساعت 14:30 از پایگاه بوشهر عملیات انتقام آغاز شد و دو پالایشگاه مهم عراق مورد بمباران قرار گرفت.

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان با تصریح بر اینکه عراق با تصور حمله 3 روزه به خوزستان به این منطقه یورش برد گفت: راهبرد دشمن فتح 3 روزه خوزستان و خرمشهر بود اما مقاومت 34 روزه ایران راهبرد دشمن را با شکست مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر 19 ماه زیر چکمه‌های دشمن بعثی بود یادآور شد: انجام چند عملیات مانند ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس موجب آزادی خرمشهر شد.

حکیمی 19 هزار اسیر عراقی و 16 هزار کشته از دشمن را موجب برهم زدن معادلات بین‌المللی دشمن ذکر کرد و افزود: نیروی دریایی از همان ساعات اولیه وارد میدان کارزار شد و حفاظت از سواحل خودی، منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریا را به عهده گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات شهید اشکان با هدف تخلیه سکوهای نفتی دشمن انجام شد تصریح کرد: این عملیات منجر به عملیات مروارید شد که در آن سکوهای نفتی عراق منهدم شدند.

وی با بیان اینکه ناوچه قهرمان پیکان در این عملیات مورد اثابت دشمن قرار گرفت خاطرنشان کرد: نیروی دریایی 30 شهید متخصص خود را تقدیم انقلاب در جنگ تحمیلی کرد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش نخستین شهید این نیرو را سفری مقدم تکاور اهل انزلی معرفی کرد که در خرمشهر درگیر نبرد بود.

وی اسکورت 10 هزار فروند کشتی توسط نیروی دریایی را از جمله اقدام‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس ذکر کرد.

حکیمی با اشاره به اهمیت دریا تصریح کرد: 93 درصد صادرات و واردات کشور به دریا وابسته است.

وی از الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی شمال کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول