اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عیادت ستاد اجرایی جشنواره تئاتر کودک از کودکان بیمار

شادی بر دل غمگین کودکان بیمار نشست

امروز ستاد اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، به دیدار کودکانی از جنس درد رفتند و با اهدای هدایایی از آنها دلجویی کردند.

شادی بر دل غمگین کودکان بیمار نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) ستاد اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دیدار کودکان بیماران خاص بستری شده در بیمارستان بعثت رفتند تا از نزدیک از این کودکان عیادت کنند.

در روزهایی که همدان به عنوان مهد رویش تئاتر کشور، شاهد برگزاری بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است، سهم عظیمی از این برنامه‌ها شامل حال کودکان و نوجوانانی می‌شود که با حضور خود در سالن‌های اجرای نمایش از برنامه‌های شاد و مفرح این جشنواره بهره‌مند می‌شوند اما در این میان کودکانی هستند که بستر بیماری بسیاری از فرصت‌ها را از دست آنها گرفته و عاید آنها تنها درد و ناراحتی است.

این کودکان دارای بیماری خاص، از بازی‌های کودکانه خود دور شدند و به جای بازی و دویدن در پارک، کوچه و خیابان روی تختی چهار گوشه محدود شدند و اجازه حرکت کردن به آنها، مگر در مواقع ضروری داده نمی‌شود.

در هر حال سه روز تا برگزاری رسمی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان باقی مانده و اعضای ستاد اجرایی این رویداد بزرگ فرهنگی بر خود فرض دانستند برای دلجویی و عیادت از این کودکان آینده‌ساز، به بیمارستان بعثت همدان و در محلی که این کودکان بستری شدند، بروند تا به نوعی این کودکان نیز از این جشنواره بهره‌مند شوند.

مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و هیئت همراه ضمن بازدید از بخش هماتولوژی و بخش کودکان یک و دو در بیمارستان بعثت، یک شاخه گل به مادران این کودکان و اسباب بازی‌هایی نیز به کودکان هدیه دادند تا خنده را بر لبان این نوگلان بیاورند.

خسرو بیات با ابراز همدردی با والدین همراه کودکان یادآور شد: بهبودی و دعای خیر و سلامتی شما را از خداوند منان خواستاریم.

وی از خداوند منان صبوری و بردباری برای این مادران دلسوز را خواستار شد.

رئیس بیمارستان بعثت همدان نیز با بیان اینکه این کودکان نیازمند مهر و محبت بسیاری هستند، گفت: بسیاری از کارهای عام‌المنفعه و نیات خیرخواهانه مردمی متوجه این کودکان است.

علیرضا یاوری‌کیا افزود: این کودکان با چهره نجیب و نگاه معصوم خود باعث می‌شوند که پرسنل و پرستاران بیمارستان نیز در موقعیت انسان‌سازی و رفتارهای خوب متمایل شوند.

وی گفت: اعتماد فکری کودکان بیمار، پزشکان را تبدیل به انسان‌های خوب می‌کند به طوری که گاهی شاهد وابستگی عمیق این کودکان با پرستاران و پزشکان هستیم.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با این حرکت خودجوش خاطرات خوشی را برای سالیان سال در اذهان این کودکان و نوجوانان به یادگار گذاشت که امیدواریم در سال‌های آینده این کودکان بهبود یافته و خود میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که مختص این گروه سنی است، باشند.

انتهای پیام/89003/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول