اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش «اینجا خانه من»:

تئاتر خیابانی بستر طرح مسائل مهم جامعه است

کارگردان نمایش «اینجا خانه من» گفت: تئاتر خیابانی بستر طرح مسائل مهم جامعه است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تئاتر خیابانی بستر طرح مسائل مهم جامعه است

رعنا قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان که با نمایش «اینجا خانه من» در بخش نمایش خیابانی حضور دارد، افزود: در این نمایش سعی شده مشکلات موجود بین کودکان و نوجوانان با والدین مطرح شود.

وی ادامه داد: در این نمایش مادر و دختربچه‌ای شخصیت‌های اصلی نمایش را دارند که همدیگر را درک نمی‌کنند و همین امر موجب بروز بداخلاقی و لجبازی بین آنها می شود.

کارگردان نمایش «اینجا خانه من» افزود: در این نمایش تلاش می‌شود موضوعات هر دو طرف از زاویه دید آنها مطرح و بررسی شود.

قادری با بیان اینکه در نمایش خیابانی مردم بیشتری حضور دارند، ابراز کرد: همین امر باعث انتقال قوی‌تر و بهتر پیام به مخاطب می‌شود.

به گفته وی در نمایش خیابانی ارتباط با مخاطب تنگاتنگ است و به همین دلیل می‌توان با انتخاب موضوعات حساس و اثرگذار، از هنر تئاتر برای بالندگی و رشد مخاطب بهره برد.

کارگردان نمایش «اینجا خانه من» با بیان اینکه تئاتر خیابانی باید بیشتر حمایت شود، خواستار توجه مسئولان و هنرمندان به این نوع از هنر شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متون نمایشی برای کودک و نوجوان باید از موضوع مناسبی برخوردار باشد، افزود: در این میان نوشتن متون نمایشی برای تئاتر خیابانی به نسبت تئاتر صحنه‌ای باید تکنیک‌های خاصی داشته باشد.

قادری نوشتن متن نمایشی برای تئاتر خیابانی را سخت‌تر از تئاتر صحنه‌ای دانست و ابراز کرد: در نمایش خیابانی هر چه قدر هم به متن نمایش خوب پرداخته شده باشد با شروع به تمرین برای کار، به خاطر اینکه در فضای باز انجام می‌شود احتمال تغییر متن به فراخور شرایط وجود دارد.

وی ادامه داد: نزدیک بودن تماشاگر تئاتر خیابانی، ریتم کار، بداهه و مسائلی از این دست، موجب می‌شود متن مرتباً اصلاح شود.

کارگردان نمایش «اینجا خانه من» با بیان اینکه در نویسندگی برای تئاتر خیابانی باید موضوعات جهان‌شمول‌تر، قابل فهم‌تر و البته جذاب‌تر را پیدا کرد، گفت: ایده پردازی از موضوعاتی است که در تئاتر خیابانی باید مد نظر باشد چون به دلیل نزدیکی با مخاطب، می‌توان از واکنش و نظرات آنان برای بهره‌برداری از ایده‌های جدید نیز بهره گرفت.

وی افزود: برخلاف برخی که تصور می‌کنند کار در نمایش خیابانی کوچک و جزئی است، اما باید به این نکته توجه کرد که در این نوع از نمایش می‌توان از موضوعات قوی و مهم مانند مقولات فلسفی، هستی‌شناسی، توجه به خدا و ... استفاده کرد.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول