اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تشییع پیکر شهید گمنام توسط زائران کربلای‌ جبهه‌ها

اعزام دانش‌آموزان قمی به سرزمین‌‌های نور آغاز شد

طی مراسمی همزمان با تشییع پیکر پاک شهید گمنام، نخستین مرحله اعزام دانش‌آموزان پسر سال دوم دبیرستان به اردوهای راهیان نور در قم آغاز شد.

اعزام دانش‌آموزان قمی به سرزمین‌‌های نور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در این مراسم که در هنرستان کار و دانش شهید چمران قم برگزار شد، جمعی از مسئولان و مدیران استانی همچون سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)، کرم رضا پیریایی استاندار، زارعی کوشا فرماندار، امیرآبادی نماینده قم در مجلس، حسینی رئیس راهنمایی و رانندگی استان قم و نیز حجت‌الاسلام نجفی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو، فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و جمع کثیری از دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه قم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام نجفی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قم طی سخنانی گفت: پیام شهدا این است که ولایت و ولایت‌مداری رکن رکین راه انبیای الهی است؛ اگر ولایت نباشد اسلام ما نیز به اسلام آمریکایی تبدیل خواهد شد.

نجفی عزت و سربلندی امروز ایران را به برکت ولایت‌مداری دانست و تصریح کرد: امروز استخوان‌های شهدا پیام‌آور این حقیقت ناب هستند که ما نیز وظیفه داریم ولایت‌مداری آنها را ادامه دهیم.

در ادامه مراسم سردار مهدوی نژاد، فرمانده سپاه استان قم با اشاره به هجمه رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان برای تغییر ذهنیت جوانان ایرانی گفت: استکبار جهانی می‌خواهد هدف‌های پوچ را به نسل امروز ما نشان دهد و آنها را از قله‌های اصلی دور سازد؛ دانش‌آموزان امروز ما باید با یکی از شهدای دوران دفاع مقدس ارتباطی معنوی پیدا کنند تا بتوانند همان نگرشی را که آنان داشتند در خود تقویت کنند.

تشییع پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس پایان‌بخش این مراسم بود؛ در تشییع پیکر این شهید والامقام جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز حضور داشتند و شرکت‌کنندگان در مراسم، تابوت شهید گمنام را که با پرچم سه رنگ ایران پوشیده شده بود بر روی دست‌های خود تا بیرون از محل مراسم تشییع کردند.

گفتنی است امروز 180 نفر از دانش‌آموزان پایه دوم تحصیلی دبیرستان‌های پسرانه قم در قالب نخستین کاروان مرحله نخست اعزام راهیان نور، به وسیله چهار دستگاه اتوبوس رهسپار کربلای جبهه‌ها شدند.

این نخستین کاروان از 17 کاروانی است که قرار است تا اواسط آبان ماه امسال به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

اعزام یک مرحله دیگر ویژه پسران و دو مرحله ویژه دختران هم در پاییز و زمستان امسال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/2258/ب/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول