اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارشنبه این هفته در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری کنگره بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران

یازدهمین کنگره بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، همزمان با برپایی همایش سالانه کشوری انجمن دندانپزشکی ایران شعبه فارس 24 تا 26 مهر ماه جاری در هتل همای شیراز برپا می‌شود.

برگزاری کنگره بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، رئیس انجمن ارتودنتیست‌های ایران، شعبه فارس با انتقاد از افتتاح پى در پى دانشکده‌هاى دندانپزشکى درمان‌محور اظهار داشت: این روند نشانگر انطباق نداشتن آشکار سیاست‌هاى اجرایى وزارت بهداشت با قانون پنجم توسعه در تأمین سلامت دهان و دندان اقشار جامعه است.

دکتر نوید ناصری در آستانه برپایی یازدهمین کنگره بین‌المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران که چهارشنبه این هفته در شهر شیراز آغاز به کار می‌کند، با اعلام این مطلب افزود: بى‌توجهى صرف به مفهوم پیشگیرى در دندانپزشکى، ارتودنسى و سلامت، پیامد آشکار سیاست تأسیس بی‌رویه دانشکده‌هاى دندانپزشکى درمان‌محور است.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوع پیشگیرى در ارتودنسى و دندانپزشکى، موضوعى مهم و تأثیرگذار در امر سلامت و بهداشت دهان و دندان و به دنبال آن امری مؤثر در ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه است، ابراز داشت: در دهه اخیر بحث پیشگیری در دندانپزشکی چه در سطح جامعه و چه در سطح نظام سلامت و وزارت متبوع دچار غفلت بسیاری شده است.

ناصری ادامه داد: هر چند موضوع افزایش روزافزون فارغ‌التحصیلان داخل و خارج از کشور در رشته‌هاى دندانپزشکى و تخصص‌هاى مربوط از جمله ارتودنسى، ارتقای بهداشت دهان، دندان و سلامت عمومى را در اذهان متصور مى‌سازد، اما تنها مسئله‌ای که مورد توجه نظام سلامت و بخش آموزش وزارتخانه بهداشت نیست، موضوع ارتقای سلامت و بهداشت دهان و دندان همراه با درمان‌هاى پیشگیرانه است.

وی با ابراز تاسف از اینکه وزارتخانه‌ای که خود را تنها متولی قانونی تأمین سلامت و قانونگذاری در این بخش می‌داند به نظرهای کارشناسی بدنه نظام سلامت و بخش‌های آن از جمله سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی مربوط هیچ وقعی نمی‌گذارد و در به کارگیری از نظرهای کارشناسی به ویژه انجمن‌های تخصصی در دولت جدید تاکید کرد.

انتهای پیام/2448/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول