اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته ملی کودک صورت می‌گیرد

غربالگری دهان و دندان کودکان زیر 5 سال در همدان

مدیر گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی همدان از معاینه، غربالگری دهان و دندان و رشد و تکامل کودکان زیر پنج سال در هفته ملی کودک خبر داد.

غربالگری دهان و دندان کودکان زیر 5 سال در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهلا نوری ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی هفته ملی کودک اظهار کرد: با وجود اینکه رشد و تکامل کودک تا سن پنج سالگی صورت می‌گیرد، برنامه‌ای که در راستای فرهنگ، بهداشت و تغذیه در نظر گرفته می‌شود برای کودکان بالای پنج سال است و کودکان زیر این محدوده بی‌بهره از این خدمات هستند.

وی با بیان اینکه حرکات محیطی برای کودک مهم است، افزود: والدین و متولیان امر، باید بدانند که چگونه باید با کودکان رفتار کرده و چه فضایی را برای آنان فراهم کنند تا در این امر بتوانند شخصیت کودک خود را به طور مطلوب پرورش دهند.

مدیر گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود فضاهای پرتحرک و شاد برای کودکان زیر پنج سال را ضروری دانست و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست از نیازهای کودکان، می‌تواند ما را به توجه، حمایت و رسیدگی ویژه در این حوزه هدایت کند.

وی افزود: در این هفته، نشست تخصصی در مورد رشد و تکامل کودکان، مهم بودن حرکات محیطی، تغذیه سالم و بهداشت در صدا و سیمای مرکز همدان برگزار می‌شود.

نوری سوانح و حوادث را از عمده‌ترین عوامل مرگ و میر در کودکان عنوان کرد و گفت: آموزش مربیان مهدهای کودک برای پیشگیری از سوانح و حوادث احتمالی پیش روی کودکان و ارتقای توان ذهنی آنها در دستور کارگروه سلامت و خانواده استان قرار گرفته است.

وی بهداشت محیط مهد کودک و غیر استاندارد بودن آن را از دیگر معضلات این گروه از کودکان دانست و گفت: همه ما باید نگران کودکان باشیم و هر کدام به تناسب ظرفیت خود در رفع این معضلات احساس تکلیف کنیم.

مدیر گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه اضافه کرد: معاینات غربالگری دهان و دندان و رشد و تکامل کودکان در هفته ملی کودک با همکاری آموزش و پرورش و مراکز بهداشت انجام می‌شود.

وی خواستار فراهم آوردن شرایط بازدید کودکان از پارک ترافیک شد و گفت: مسئولان راهنمایی و رانندگی باید برای پیشگیری از سوانح و حوادث پیش روی کودکان تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/89024/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول