اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بزرگداشت سراینده بزرگ ایران‌زمین مطرح شد

حافظ معاصرترین شاعر ایران

در بزرگداشت سراینده بزرگ ایران‌زمین، بر اینکه این شاعر جهانی، معاصرترین شاعر است، تاکید شد.

حافظ معاصرترین شاعر ایران

رئیس انجمن دوست‌داران حافظ امروز در حاشیه بزرگداشت یادروز خواجه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: امسال دهمین سال از آغاز فعالیت انجمن ما با تمام مشکلات و سنگ‌‌اندازی‌ها است که در این مدت ما زیر چتر حمایت هیچ سازمان یا نهادی نرفتیم.

منصور پایمرد ادامه داد: حافظ، معاصرترین شاعر ایران است چراکه کدام شاعر را می‌شناسید با لحظه به لحظه زندگی ما آمیخته باشد و کدام کتاب به شمارگان یک میلیون و نیم در سال می‌رسد.

وی افزود: شعر حافظ شیرازی در ذهن و زمان ما جاری ا‌ست و نباید معاصر بودن را تنها به حضور فیزیکی شاعر دانست بلکه کسانی را باید معاصر دانست که در لحظات سخت در گوش مردم می‌خوانند: «ای دل اندر بند زلفش از پریشانی منال / مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش». 

پایمرد اضافه کرد: شاعری معاصر است که در لحظات عاشقی یک ملت و در زمان‌های سختی و امیدواری، شعر بر زبان مردم جاری کند.

به گزارش فارس، گروهی از مردم هند، به زیارت آرامگاه حافظ آمده‌اند که در این بین یکی از مهمانان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، بیان کرد: من فارسی نمی‌دانم اما هنگامی که شعر این شاعر شیرازی را چه به زبان شما و چه زبان خودمان می‌شنوم به عمق درجه عرفانی این شاعر پی می‌برم.

موستانسیر بومبای ادامه داد: هنگام شنیدن اشعار این شاعر ایرانی، انگار که در آسمان پرواز می‌‌کنم و به سروده‌های سعدی نیز علاقمندم.

وی همچنین به خبرنگار فارس تاکید کرد که ایرانیان بسیار مهربان‌ هستند اما در خارج از مرز‌های کشور شما، چنین تصوری وجود ندارد و لازم است که خبرنگاران، در معرفی اخلاق خوب و شایسته مردم کشورتان، تلاش کنند.

در سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی 5 هزار تن از اهالی سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگی ایران به زیارت حافظ شیرازی آمدند.

همچنین در مراسمی با شرکت جمعی از اهالی شعر و ادب  استان فارس و هنرمندان چیره‌دست این استان، ویژه برنامه‌ای با حضور تعداد بسیاری از مردم شیراز، برگزار شد.

جمعیت بالای استقبال‌کنندگان از یادروز بزرگداشت حافظ شیرازی، در چمن‌ها و پله‌های آرامگاه حافظیه نشسته بودند که در این بین حضور خانواده‌ها و گروه‌های دانشجویی به چشم می‌آمد.

این شب‌ها حافظیه شیراز روشن‌تر از دیگر شب‌ها، شهر راز را نورانی‌تر کرده‌ و پذیرای انبوه دوستداران خود، چه ایرانی و چه غیر ایرانی است.

انتهای پیام/2448/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول