اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی خبر داد

افزایش 30 درصدی دستگیری اراذل و اوباش در استان مرکزی

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی از افزایش 30 درصدی دستگیری اراذل و اوباش در این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

افزایش 30 درصدی دستگیری اراذل و اوباش در استان مرکزی

ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی در امر برقراری امنیت مبارزه با اراذل و اوباش بوده که در این راستا شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری دستگیری مزاحمین نوامیس مردم و اراذل و اوباش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی همچنین از رشد 244 درصدی کشف جرایم در پلیس فتا خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های پلیس فتا مقابله با جرایم اینترنتی، سرقت اطلاعات، جلوگیری از ورود به حریم خصوصی افراد و همچنین مقابله با جرایم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی در حوزه سایبری بوده که با توفیقات خوبی برای نیروی انتظامی همراه بوده است.

کاکاوند افزایش 76 درصدی کشفیات مواد مخدر، رشد 58 درصدی دستگیری معتادان و توزیع کنندگان و کاهش 15 درصدی جرایم راهنمایی و رانندگی و تلفات جاده‌ای را از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی استان در نیمه نخست سال جاری عنوان کرد.

وی همچنین مشارکت مردم با ناجا را باعث انسجام اجتماعی و تشکیل دهنده نظم در جامعه دانست و اضافه کرد: مردم یکی از ارکان مهم امنیت در جوامع مدرن امروزی هستند که با مشارکت خود می‌توانند موجب انسجام اجتماعی شده و نظم را در جامعه جاری سازند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مردم به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی نقش بسیار مهم و موثری در ایجاد امنیت و اقتدار جامعه دارند و حمایت عموم مردم از پلیس در راستای رفع مشکلات امنیتی، کاهش جرایم، اعتماد و اطمینان به قضاوت‌های پلیس به عنوان مجری و حافظ قانون موجب مشروعیت و اقتدار پلیس در جامعه می‌شود.

کاکاوند گفت: در هفته ناجا برنامه‌‌‌های متعددی از سوی نیروی انتظامی در سطح استان برگزار شد که دیدار با امام جمعه موقت اراک، حضور در نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، راه‌اندازی پلیس همیار و فرهنگ‌‌یاران ترافیک و برپایی صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی بخشی از این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام/87005/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول