اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی زرند خبر داد

راه‌اندازی 125 طرح دامپروری در زرند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: 125 طرح دامپروری در زمینه‌های مختلف در زرند راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 125 طرح دامپروری در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سید علی امیری صبح امروز در بازدید از طرح احداث بزرگترین پرواربندی گوسفند در جنوب‌شرق کشور در بخش یزدان‌آباد اظهار داشت: 125 طرح دامپروری در زرند راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: طرح‌های دامپروری زرند شامل پرورش گاو گوشتی، گاو شیری، پرواربندی گوسفند، مرغ گوشتی و تخم‌گذار و آبزیان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرند ابراز داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد توسعه شهرستان زرند مصوب شد و به بهره‌برداری رسید.

امیری افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند و این امر موجب رونق کسب و کار در این حوزه شده است.

وی بیان داشت: زرند با توجه به این فعالیت‌ها توانسته است یکی از شهرستان‌های موفق در زمینه تولیدات دامی در ایران باشد.

همچنین مدیر پروژه بزرگترین پرواربندی صنعتی گوسفند در جنوب‌شرق کشور در مورد این طرح گفت: این طرح با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان در بخش یزدان‌آباد کلنگ‌زنی شد و هم‌اکنون با پیشرفت 60 درصدی همراه است.

سلمان سیف‌الدینی اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به وسعت 100 هکتار در دو فاز با ظرفیت پرورش 2 هزار رأس گوسفند در هر دوره و استخرهای پرورش ماهی به صورت مکانیزه ساخته می‌شود که بزرگترین مجتمع در جنوب‌شرق ایران است.

وی در زمینه اشتغالزایی این مجتمع گفت: با افتتاح این مجتمع 80 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

سیف‌الدینی درباره تولیدات این مجتمع گفت: با مکاتباتی که با سازمان جهانی فائو انجام داده‌ایم، درصدد وارد کردن نژاد پربازده گوسفند از کشورهای موفق در این زمینه هستیم و امیدواریم در سال جهاد اقتصادی بتوانیم در خودکفایی کشور در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی و اشتغالزایی جوانان گام مؤثری برداریم.

انتهای پیام/80022/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول