اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای راه‌اندازی انبار نفت جدید کرمان

خط لوله نفت رفسنجان به کرمان متصل شد

معاون عملیات منطقه‌ای خطوط نفت در رفسنجان گفت: اتصال خط لوله 14 اینچ اصلی رفسنجان به انبار نفت جدید کرمان متصل شد.

خط لوله نفت رفسنجان به کرمان متصل شد

محمد قربانی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در راستای راه‌اندازی انبار نفت جدید شرکت ملی پخش منطقه کرمان عملیات اتصال خط لوله 14 اینچ اصلی رفسنجان- کرمان انجام شد.

وی افزود: در این عملیات ابتدا در ادامه خط لوله 14 اینچ احداثی سال گذشته به طول 860 متر از خط لوله اصلی به انبار نفت جدید حدود 200 متر لوله دیگر به همراه اتصالاتی از قبیل هات‌بند، ولو، زانو، سه‌راهی و ... با بیش از 100 سر جوش با قابلیت دریافت پیک به منیفولد موقت متصل شد.

معاون عملیات منطقه‌ای خطوط نفت در رفسنجان ابراز داشت: برای انجام Tie-in خط لوله احداثی فوق به خط لوله اصلی رفسنجان- کرمان با درخواست توقف از قبل پیش‌بینی شده، اقدام به تخلیه فرآورده داخل لوله اصلی به روش پیگرانی معکوس و تخلیه نفت گاز داخل لوله به طول تقریبی 55 کیلومتر در مخازن تعادلی مرکز انتقال نفت رفسنجان در مدت 24 ساعت با موفقیت به پایان رسید.

قربانی‌پور عنوان کرد: پس از این مرحله اقدام به برش سرد لوله در کیلومتر 90 خط لوله اصلی رفسنجان – کرمان در محدوده انبار نفت جدید کرمان کرده و پس از ایمن‌سازی لوله نسبت به جوشکاری سه عدد گیت ولو 14 اینچ کلاس 900، یک عدد سه‌راهی و زانوی 45 درجه در کمترین زمان ممکن اقدام شد.

وی بیان کرد: با انجام این عملیات علاوه بر افزایش ظرفیت رسید فرآورده به انبار نفت جدید امکان رسید فرآورده از دو خط لوله 14 اینچ لوپ و اصلی به دو انبار نفت جدید و قدیم فراهم شد.

به گزارش فارس، واحدهای تعمیرات خط و مکانیک منطقه در عملیات اتصال خط لوله 14 اینچ اصلی رفسنجان به انبار نفت جدید کرمان همکاری داشتند.

انتهای پیام/80016/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول