اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

برای مقابله با حوادث غیر مترقبه باید برنامه داشته باشیم

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی و استانداری البرز گفت: برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی در کنار آمادگی و امکانات لازم، باید برنامه‌ریزی صحیح و اصولی داشته باشیم.

برای مقابله با حوادث غیر مترقبه باید برنامه داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست بررسی راهکارهای مقابله با زلزله در استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز برگزار شد.

در این نشست مجید سریزدی طی سخنانی اظهار داشت: برای مقابله با بلایای طبیعی و حوادث مختلف، باید در چند حوزه برنامه‌ریزی دقیق و اصولی داشته باشیم که یکی از مهمترین آنها، بحث‌ آموزش به عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است.

وی تصریح کرد: با داشتن برنامه‌ریزی صحیح و فراهم‌سازی امکانات مناسب، می‌توان از وقوع بسیاری از حوادث پیشگیری کرد و به طور قطع پیشگیری در اینگونه امور، هزینه بسیار کمتری نسبت به جبران خسارات بعد از حادثه دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: در حوزه آموزش همگانی باید توجه داشت که طرح‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شود، باید به صورتی باشد که عموم مردم را از خطرات احتمالی آگاه ساخته و آنها را آماده مقابله با حوادث کند.

سریزدی تاکید کرد: با داشتن هماهنگی و امکانات لازم و بهره‌مندی از نیروی متخصص در کنار فرهنگ‌سازی، می‌توانیم از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری کرده و یا خسارات ناشی از آنها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند، گفت: مردم باید از آموزش‌های لازم در حوزه پیشگیری از برخی خسارت‌های ناشی از اینگونه حوادث و همچنین اقداماتی که باید حین این حادثه انجام دهند، در زمان مناسب بهره‌مند باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان داشت: در کنار این آگاه‌سازی عمومی، باید از نیروهای متخصص نیز برای برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های پیشگیرانه استفاده کرد.

سریزدی گفت: هدف دولت این است که برای مقابله با بحران‌ها و مدیریت آنها، از توان عموم جامعه استفاده کند و برای تحقق این هدف نیاز است که جامعه به درستی آموزش‌های لازم را فرا گرفته باشد.

وی تاکید کرد: در استان البرز امکانات خوبی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی وجود دارد که با مدیریت صحیح آنها و استفاده از نخبگان و کارشناسان می‌توانیم خسارات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول