اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شوراها نقش بسزایی در اجرایی کردن برنامه‌های دولت دارند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموعه شوراهای شهر و روستا نقش بسزایی در اجرایی کردن برنامه‌های دولت دارند و در کوچک کردن دولت نقش موثری دارند به نوعی که می‌توانند سطح اختیارات را محلی کنند.

شوراها نقش بسزایی در اجرایی کردن برنامه‌های دولت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر یاسوج اظهار کرد: امیدواریم خداوند به همه ما کمک کند فرصت خدمت را به نحو احسن ادا کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای قانون اساسی به صورت متمرکز است، گفت: در طراحی نظام سیاسی ما عمده اختیارات در دستگاه‌های مرکزی بوده اما با این وجود تبصره‌هایی ایجاد شده که اجرای اصل 44 و ایجاد تهاجم منطقه‌ای یکی از اصولی است که مسئولان استان‌ها را وادار می‌کند تا بر اساس توانمندی‌ها از افراد استفاده کنند.

خادمی در ادامه شوراها را مظهر تمرکز زدایی و به نوعی کوچک کردن دولت عنوان کرد و گفت: مجموعه شوراهای شهر و روستا نقش بسزایی در اجرایی کردن برنامه‌های دولت دارند و در کوچک کردن دولت نقش موثری دارند به نوعی که می‌توانند سطح اختیارات را محلی کنند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با برجسته خواندن نقش شوراها در توسعه و آبادانی شهر و روستا تصریح کرد: از سیاست‌های مهم دولت، استفاده از شوراها در کوچک کردن دولت و توسعه مناطق است.

وی، با بیان این‌که تنفیذ اختیارات و مدیریت محلی نیازمند اختیارات است، گفت: اگر شوراها در ارزیابی‌ها خروجی خوبی داشته باشند فرصت و شرایط لازم برای مدیریت محلی و توسعه مناطق فراهم می‌شود.

خادمی با تاکید به شوراهای شهری و روستایی؛ هم‌گرایی، تعامل، همکاری همه‌جانبه را راز موفقیت آن‌ها عنوان کرد و گفت: اگر شوراهای شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهند موفق باشند باید مظهر هم‌گرایی و تعامل سازنده باشند.

این مسئول ادامه داد: اعضای شوراهای شهر نباید بر بستر قومی و قبیله‌ای سوار شوند چرا که چنین امری مانع توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای می‌شود و از این‌رو اعضای جدید شوراهای شهر بعد از انتخاب باید به کل واحد تبدیل شوند و در یک جهت حرکت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید مجدد به شوراهای شهر اذعان کرد: اعضای شوراها نباید اجازه دهند جریان و گروه خاصی خارج از جریان شوراها کل واحد آن‌ها را دچار مشکل کند.

خادمی شروع به کار اعضای جدید شوراهای شهر با دولت تدبیر و امید را به فال نیک گرفت و گفت: انتظار می‌رود کلیه اعضای شوراهای شهر و روستا در سطح استان به وظایف خود واقف باشند و آن‌ها را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول