اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آمادگی هنگام زلزله صورت گرفت

‌ارائه آموزش‌ کمک‌های اولیه به روستائیان رفسنجان

مسئول جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان گفت: به منظور آمادگی هنگام زلزله جمعیت هلال‌احمر رفسنجان اقدام به ارائه آموزش کمک‌های اولیه به روستاییان شهرستان کرده است.

‌ارائه آموزش‌ کمک‌های اولیه به روستائیان رفسنجان

حسن امینی‌رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: بلایای طبیعی همواره وجود دارد و نمی‌توان جلوی وقوع آنها را گرفت، اما با ارائه آموزش‌های امدادی می‌توان‌ بسیاری از تلفات را پایین آورد.

وی تصریح کرد: اگر در ساختمان‌سازی به مقاوم‌سازی توجه شود، آن وقت از زلزله چهار ریشتری یا بیشتر ترسی نداریم‌.

مسئول جمعیت هلال‌احمر شهرستان رفسنجان خاطر ‌نشان کرد: در مناطقی از شهر و برخی روستاها و نقاط کوهستانی خانه‌های کلنگی و قدیمی وجود دارد که با کوچک‌ترین زلزله‌ای فرو می‌ریزند و جان افراد خانواده به خطر می‌افتد.

این مسئول ابراز داشت:‌ اگر یک اتاق هم مقاوم و مهندسی‌ساز باشد، بهتر از ساختمانی بزرگ اما غیر‌مقاوم است که از همین حالا باید به فکر بود.

امینی‌ افزود: شعار «هر خانواده یک امدادگر» بسیار مهم است و با توجه به اینکه تلفات در زلزله بالا زیاد است، باید آمادگی 100 درصد داشته باشیم و یک یا دو نفر از افراد خانواده کمک‌های اولیه را آموزش دیده باشند.

وی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر به همین منظور و با همکاری دهیاری‌ها برای آموزش روستاییان قدم برداشته و برای تیم 30 تا 80 نفره در روستاها که در ساعات اولیه زلزله بتوانند آن محل‌ها را پوشش دهند، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

مسئول جمعیت هلال‌احمر رفسنجان متذکر شد: برخی روستاها تا مرکز شهر فاصله بیش از 30 کیلومتر دارند و تیم‌های آموزش دیده موجب می‌شوند تا تلفات هنگام زلزله پایین بیاید.

امینی‌ در پایان اذعان داشت: مردم خود باید پیشگام باشند و تیم‌ها را تشکیل دهند، زیرا آموزش اقدامات اولیه مهم‌ترین اصل است.

انتهای پیام/80016/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول