اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک شاعر کرمانشاهی:

حافظ غزل‌سرای یکه‌تاز ادبیات فارسی است

یک شاعر کرمانشاهی گفت: حافظ غزل‌سرای یکه‌تاز ادبیات فارسی است و مضمون غزلیات حافظ عاری از پیچیدگی‌هایی است که در شعر شاعران پس از او به چشم می‌خورد و از شیوایی و رسایی مطلوبی برخوردار است.

حافظ غزل‌سرای یکه‌تاز ادبیات فارسی است

محمدجواد محبت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به مناسبت روز بزرگداشت حافظ‌شیرازی اظهار داشت: حافظ غزل‌سرای یکه‌تاز ادبیات فارسی است و چون قرآن‌مجید را از بر بوده است در دیارش به حافظ شیراز مشهور شد.

وی ادامه داد: از القاب دیگر حافظ می‌توان به لسان‌الغیب ‌بودن وی اشاره کرد که به ‌دلیل آشنا بودن با قرآن و نزدیک ‌بودن به کلام خدا به او این لقب را داده‌اند.

محبت افزود: از رازهای ماندگاری حافظ، خوش‌صدایی و موسیقی‌دان بودن وی است و همچنین به‌دلیل داشتن حافظه بلیغ، شعر شاعران پیش از خود را حفظ می‌کرد و به‌دلیل باریک‌بینی و دقتی که در دیوانش به‌چشم می‌خورد، اشعارش زبانزد خاص و عام است.

این شاعر بنام کرمانشاهی در خصوص مقام حافظ خاطرنشان کرد: پس از مولوی، فردوسی و سعدی، حافظ در چهارمین جایگاه و رکن اساسی ادبیات فارسی ما قرار دارد و در اشعار به‌دست آمده از حافظ شیرازی بارها مدح بزرگی سعدی دیده شده است.

محبت اعلام کرد: مضمون غزلیات حافظ عاری از پیچیدگی‌هایی است که در شعر شاعران پس از او به چشم می‌خورد و از شیوایی و رسایی مطلوبی برخوردار است.

وی در خصوص فلسفه تفأل به شعر حافظ در بین مردم متذکر شد: فلسفه این تفال به‌دلیل آشنایی کامل این شاعر بزرگ با قرآن بوده و به‌نوعی نیت افراد را به زبان قرآنی در شعر بازگو می‌کند.

این شاعر کرمانشاهی اذعان داشت: حافظ در دوران جوانی به مدت پنج سال در کمال رفاه و عزت زندگی کرد که این به دلیل رابطه نزدیک او با شاه شیراز بوده است.

انتهای پیام/2700/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول