اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه کُر نسل مهر

آلبوم اتلک به بازار عرضه می‌شود

سرپرست گروه کُر کودکان نسل مهر گفت: آلبوم «اتلک تی تتلک» کاری از گروه کُر کودکان، نسل مهر بعد از ماه صفر به بازار عرضه می‌شود.

آلبوم اتلک به بازار عرضه می‌شود

مسعود نکویی صبح امروز در حاشیه آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودکان و نوجوان در استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آلبوم «اتلک تی تتلک» کاری از گروه کُر کودکان نسل مهر است که 10 بازی محلی کرمانی را به صورت آهنگین اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه در کارهای این گروه موسیقی به اجرای کارهای محلی کرمانی تاکید داریم، ابراز داشت: این آلبوم نخستین مجموعه بازی‌های موزیکال است که به صورت حرفه‌ای، نت‌نویسی شده، چندصدایی و پلی فونیک تهیه شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی استان کرمان عنوان کرد: گروه کُر نسل مهر متشکل از 28 کودک در رده سنی پنج تا 10 سال است و چهار ماه در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ترکیب آهنگ‌ موجب ماندگاری کار می‌شود، افزود: سعی ما بر اجرای موزیکال بازی‌ها و نمایش‌ها است تا بهتر برای فرد قابل لمس و درک باشد.

نکویی خاطر نشان کرد: تمام کودکان حاضر در گروه قبلا استعدادسنجی شده و تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفته‌اند تا گوش آنها نسبت به موسیقی حرفه‌ای آشنایی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه گروه کُر نسل مهر در حقیقت پایه‌های گروه‌ بین‌المللی مهر وطن هستند، گفت: گروه بین‌المللی مهر وطن تاکنون با شرکت در برنامه‌های مختلف جهانی موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است.

نکویی ابراز داشت: دو رتبه برتر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال‌های 89 و 91 و رتبه پنجم مسابقات جهانی کرال کره جنوبی، شرکت در کنسرت‌‌ تایلند و دعوت از سوی کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، اسپانیا، نروژ، جمهوری چک و لیتوانی از جمله افتخارات این گروه است.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری نسل مهر تصریح کرد: تاکنون دو بخش از صداهای آلبوم «اتلک» ضبط شده و با ضبط بخش سوم بعد از ماه صفر به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، «اتلک تی تتلک» در اصطلاح کرمانی به بازی اتل متل توتوله گفته می‌شود.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول