اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیّر خواستار شد

تبدیل گمرگ قدیمی بندر دیّر به موزه خلیج فارس

فرماندار دیر گفت: تبدیل گمرک قدیمی بندر دیر به موزه مردم‌شناسی و موزه دریایی خلیج فارس خواسته مردم است و آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

تبدیل گمرگ قدیمی بندر دیّر به موزه خلیج فارس

علی بحرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در دیّر گفت: گمرک قدیمی بندر دیّر که مدت‌هاست به حالت مخروبه درآمده است با مرمت و بازسازی می‌تواند به یک مکان مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی بندر دیّر تبدیل شود.

بحرانی با اشاره با سابقه کهن بندر دیّر افزود: با مکاتبه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر خواستار این شده‌ایم که  این بنا به دلیل نزدیکی به دریا میتواند تبدیل به موزه خلیج فارس شود.

فرماندار دیّر اضافه کرد: معماری این ساختمان زیبایی منحصر به فردی دارد و این بنا نشان از رونق صیادی و تجارت در این بندر تاریخی در جنوب ایران است.

بحرانی افزود: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف شهرستان دیّر به ویژه حوزه گردشگری، استقبال و همکاری خواهیم کرد.

بندر دیّر از گذشته دور به دلیل عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی‌ها در ساحل و نزدیکی به بندر باستانی سیراف، یکی از بنادر قدیمی و راهبردی جنوب ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/66005/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول