اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مشکلات گهرباران شمالی گزارش می‌دهد

آب سرفصل مشکلات گهرباران شمالی/غیبت‌های مدیران آبفا همچنان تکرار می‌شود

جلسه بررسی مشکلات بخش گهرباران شمالی در میاندرود در حالی برگزار شد که بیشتر مشکلات به آب مربوط بود اما مسئول آب روستایی شهرستان حضور نداشت.

آب سرفصل مشکلات گهرباران شمالی/غیبت‌های مدیران آبفا همچنان تکرار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه بررسی مشکلات و ضروریات توسعه گهرباران شمالی صبح امروز در قالب شورای اداری در مسجد صاحب‌الزمان (ع) روستای طبقده برگزار شد.

مسئولان یا نمایندگان ادارات شهرستان و دهیاران گهرباران شمالی با حضور در این جلسه موانع و مسائل موجود در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

بخشدار گهرباران در این جلسه با اشاره به سیل‌گیر بودن گهرباران و مشکل هدایت آبهای سطحی بر ضرورت آماده‌سازی کانال‌ها برای هدایت آب تا دریا تاکید کرد.

ابراهیم نوائیان افزود: بخشی از این کار در گذشته انجام شده است اما تعدادی از این کانال‌ها ظرفیت لازم را ندارند که باید در رفع این مشکل تسریع بوجود بیاید.

اورژانس گهرباران تجهیز شود

وی با اشاره به پیگیری طرح هادی در بیشتر روستاهای بخش گهرباران اظهار داشت: در تعدادی از روستاها مانند عزت الدین، قاجارخیل خورندین و طبقده بخشی از زیرسازی معابر آماده است که برای جلوگیری از تخریب آن باید سریع‌تر آسفالت شود.

این مسئول مشکل کمبود و گل آلودگی آب شرب برخی روستاها به دلیل شکستگی لوله‌های اصلی انتقال، وضعیت خطرناک محور گهرباران و نبود علائم کافی در آن همچنین مجهز نشدن مرکز اورژانس گهرباران را در روستای ولوجا به کادر و لوازم از جمله مهم‌ترین مسائل این منطقه دانست.

نوائیان در این مورد توجه کافی نشدن به منطقه گردشگری گهرباران، ضعف ولتاژ در برخی نقاط را نیز از این دست موانع دانست و از تهیه 2هزار متر زمین برای ایجاد مرکز آموزشی کشوری جمعیت حلال احمر در این بخش خبر داد.

*ساخت پل ارتباطی گهرباران فرح آباد

در ادامه رئیس شورای بخش گهرباران از آغاز ساخت پل بر روی رودخانه تجن با هدف ارتباط گهرباران و فرح آباد خبر داد.

سلمان حمیدی تبار همچنین با اشاره به هزینه‌کرد 2 میلیارد تومان در طرح تعریض محور گهرباران در بخش مرکزی از فرماندار میاندرود خواست تا یک میلیارد باقی مانده از اعتبار فوق را به مناسب‌سازی ورودی‌های روستاهای بخش گهرباران اختصاص دهد.

وی زیرساخت‌های این بخش را برای اجرای طرح‌های بزرگ نسبت به گذشته بسیار مناسب دانشت و مختصات اقتصادی، گردشگری و کشاورزی گهرباران را ویژه توصیف کرد.

حمیدی‌تبار با اشاره به وجود بیش از 6 هزار هکتار زمین مرغوب کشاورزی در این منطقه خواستار توجه بیشتر به این بخش از میاندرود و مازندران شد.

*گلایه از مستقر نشدن ادارات در گهرباران

در ادامه اسرافیل عرب نماینده شورای اسلامی روستای طبقده مرکز بخش گهرباران منتقل نشدن ادارات مورد نیاز به این بخش، زیرسازی نامناسب زمین‌ها و ریختن شن و ماسه روی آسفالت معابر همچنین تعطیلی درمانگاه این روستا را از موارد نیازمند توجه در مرکز بخش دانست.

وی همچنین استقبال مردم و خیران طبقدهی از  اهدای زمین با هدف ساخت ادارات را مورد ستایش قرار داد و خواستار تسریع در انتقال ادارات مورد نیاز بخش شد.

در ادامه این مراسم محمد عرب خزائلی نماینده شورای اسلامی روستای ولوجا نیز در سخنانی به طرح مشکلات حوزه نمایندگی خود پرداخت و به طور مشخص به تجمیع زیان‌آور و خسارت‌زای آبهای سطحی بخش گهرباران از باغ وحش تا ولوجا در زمین‌های کشاورزی مردم اشاره و تقاضای رسیدگی به این معضل را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام شیخ جواد رئیسی نماینده شورای اسلامی روستای محمدآباد گهرباران نیز در این جلسه مساله تعریض قسمت جنبی مدرسه روستای یاد شده را مورد اشاره قرار داد و از برخورد هاشمی نسب در آموزش و پرورش در این مورد انتقاد کرد.

وی آزادسازی مدرسه این روستا را در صورت وجود راهکارهای قانونی برای ایجاد مراکز مهمی مانند بسیج، دفاتر شورا و دهیاری خواستار شد و افزود: زمین این مدرسه در گذشته با همت اهالی و بدون دریافت وجهی به آموزش و پرورش اهدا شده است اما حال که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد باید آن را به مراکز مهم عمومی و ضروری تبدیل کرد.

مسئولان ادارات راه و شهرساری، برق، جهادکشاورزی و بنیاد مسکن همچنین ورزش و جوانان در پایان جلسه به پاسخگویی در مورد مشکلات مطروحه توسط مسئولان محلی پرداختند.

حاشیه‌ها

این مراسم که با هدف تخصصی کردن مسائل و مشکلات حوزه روستایی تشکیل شده بود غایبی داشت که رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بود و این مهم در حالی بود که ادارات غیر عملیاتی مانند کمیته امداد، سازمان تبلیغات، سپاه ناحیه و بهزیستی در سطح رئیس اداره حضور داشتند و روسای ادارات راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی مخابرات نیز حاضر بودند.

ادارات برق و ورزش و جوانان هم معاونان خود را فرستاده بودند و جای خالی آموزش و پرورش نیز احساس میشد.

در این جلسه چندین مرتبه مشکلات مربوط به آب روستاها مطرح شد که نبود نماینده‌ای از این مجموعه موجب شد فرماندار در پی علت غیبت متولی آب روستایی شهرستان بر آید و حمیدرضا نوکنده را مامور این کار کند.

اما این تمام ماجرا نبود و عدم حضور نماینده‌های پنج روستا از تعداد 12روستای موجود در گهرباران شمالی نیز موجب انتقاد فرماندار بود.

از نکات جالب در این جلسه قطعی آب همه یا حداقل بخشی از روستای طبقده محل برگزاری جلسه بود.

این مساله به مدت هفت ساعت و همزمان با برگزاری جلسه  حتی در مسجد محل برگزاری جلسه اتفاق افتاده بود و ادامه داشت که مشکلاتی را برای شرکت‌کنندگان نیز ایجاد کرده بود اما فردی به این مساله اشاره نکرد شاید چون متولی کم‌آبی حاضر نبود و کسی چیزی نگفت.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول