اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برای پیشبرد روند صلح افغانستان

حامد کرزی با رهبر مذهبی پاکستان دیدار کرد

«مولانا فضل‌الرحمن» رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام پاکستان» برای گفت‌وگو درباره روند صلح به دیدار حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان رفت.

حامد کرزی با رهبر مذهبی پاکستان دیدار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، مولانا فضل‌الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان که به دعوت رسمی حامد کرزی عازم کابل شده است، با رئیس‌جمهور افغانستان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در این دیدار که با هدف تسریع در روند صلح با طالبان و در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، 2 طرف در مورد گسترش روابط برادرانه و همکاری‌های دوستانه و نیز راهکارهای مقابله با تهدیدات مشترک تروریستی و افراط گرایی صحبت کردند.

همچنین در این دیدار 2 طرف بر اهمیت همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

تاکنون جزئیات بیشتری از این جلسه منتشر نشده است.

گفته می‌شود که کرزی پیش از این، دستور کار مذاکرات را برای نمایندگان حزب جمعیت علما ارسال کرده است و امید می‌رود که وی بتواند در این سفر، زمینه ورود طالبان افغان به مذاکرات صلح را فراهم کند.

فضل الرحمن از طرفداران سرسخت مذاکرات صلح و از افراد بانفوذ در بین شبه‌نظامیان بوده که دولت افغانستان امیدوار است مذاکره با وی بتواند پیشرفت قابل توجهی در روند صلح افغانستان به وجود آورد.

به گفته سخنگوی فضل‌الرحمن، این اولین سفر یک رهبر مذهبی پاکستانی طرفدار طالبان به افغانستان با دعوت رسمی مقامات کابل است.

قرار است وی در این سفر 3 روزه با «صلاح‌الدین ربانی» رهبر «شورای عالی صلح افغانستان» نیز دیدار و درباره چگونگی تحقق صلح در افغانستان رایزنی کند.

گزارشات حاکی از آن است که چارچوب و موضوع این مذاکرات در کابل تعیین می‌شود و قرار است فضل‌الرحمن در مذاکره با طالبان به کرزی کمک کند.

«مولانا گل نصیب خان»، «مولانا عبد الواسع مفتی ابرار» و «جان اچکزئی» از اعضای مهم هیئت 5 نفره‌ای هستند که مولانا فضل‌الرحمن را در سفر به کابل همراهی می‌کنند.

فضل‌الرحمن که از چهره‌های با نفوذ در بین طالبان است، اوایل سال جاری میلادی نیز در سفر به قطر با تنی چند از نمایندگان این گروه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین اعلام کرده که حاضر است در روند مذاکرات صلح دولت پاکستان با طالبان نیز پادرمیانی کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول