اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

سخنگوی طالبان پاکستان:

طالبان پاکستان تحت حمایت مالی طالبان افغانستان است

«شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد طالبان افغانستان به همتایان پاکستانی خود کمک مالی کرده و برای آنان مخفیگاه فراهم می‌کنند.

طالبان پاکستان تحت حمایت مالی طالبان افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، «شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان از کمک‌های طالبان افغانستان به این گروه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «جیو» پاکستان، شاهد در گفت‌وگو با شماری از خبرنگاران در محلی نامعلوم در منطقه قبایلی «وزیرستان» گفت: طالبان افغانستان برادران جهادی ما هستند.

وی افزود: در ابتدا طالبان پاکستان به طالبان افغانستان کمک می‌کردند اما در حال حاضر طالبان افغانستان به اندازه‌ای قدرتمند شده‌اند که نیازی به کمک طالبان پاکستان ندارند با توجه به این موضوع در حال حاضر طالبان افغانستان با کمک مالی خود از طالبان پاکستان از این گروه پشتیبانی می‌کنند.

شاهد الله شاهد تصریح کرد: طالبان افغانستان برای طالبان پاکستان مخفی‌گاه مناسب فراهم می‌کنند.

به گفته وی، طالبان افغانستان «ملا فضل‌الله» از فرماندهان سرشناش شبه‌نظامیان پاکستانی را نیز در ولایت «کنر» در شرق افغانستان پناه داده‌ است.

سخنگوی طالبان پاکستان با اشاره به اینکه تا زمان خروج ارتش از مناطق قبایلی امنیت برقرار نخواهد شد، با دیگر تأکید کرد: تا زمانی که زندانیان طالبان آزاد نشوند و ارتش از مناطق قبایلی خارج نشود مذاکرات صلح آغاز نخواهد شد.

وی توقف حمله پهپادهای آمریکایی را نیز یکی دیگر از شرایط طالبان برای مذاکره بیان کرد.

شاهدالله شاهد همچنین در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «اردو پواینت» پاکستان گفت: از 9 سال پیش تاکنون عملیات نظامی علیه طالبان ادامه دارد اما با توجه به اینکه طالبان و گروه‌های وابسته به آن نسبت به گذشته قدرتمند‌تر شده‌اند هیچ واهمه‌ای از عملیات ارتش ندارند.

وی افزود: در زمینه آتش‌بس ابتدا باید دولت آتش بس اعلام کند.

به گفته سخنگوی طالبان، اگر دولت در مذاکره با طالبان صداقت دارد چرا نواز شریف شرایطی مانند کنار گذاشتن سلاح و پذیرفتن قوانین پاکستان را برای مذاکره مطرح می‌کند؟

وی بیان کرد : امروز به طور واضح می‌گویم که طالبان هرگز قانون پاکستان را نمی‌پذیرند زیرا این قوانین فقط براساس نظام دموکراسی و نظریه دولتمردان سکولار تنظیم شده است.

شاهد الله شاهد خاطرنشان کرد: دولت پاکستان از خود اختیاری ندارد و از سیاست‌های واشنگتن پیروی می‌کند و همین موضوع باعث شده کار به جایی برسد که این دولت نتواند حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی را متوقف کند و آمریکا با حمله به پست‌های مرزی پاکستان تمامیت ارضی این کشور را نادیده بگیرد.

وی افزود: مذاکره با دولتمردانی که اختیاری از خود ندارند چندان آسان نیست.

سخنگوی طالبان عنوان کرد: هدف ما کشتن مردم بی‌گناه نیست این موضوع فقط یک اتهام برای بدنام کردن طالبان است.

شاهد الله شاهد گفت: تمام گروه‌های طالبان با «حکیم‌الله محسود» رهبر گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» متحد هستند و عملیات‌های خود را به شهرهای بزرگ پاکستان گسترش داده‌اند که هدف نهایی آنان تبدیل اسلام‌آباد به اسلام‌آباد واقعی و اسلامی است.

وی افزود: ما به زودی تمام مناطق قبایلی را تصرف کرده، قوانین شرعی را جایگزین قوانین غیراسلامی خواهیم کرد و این قوانین را در اسلام‌آباد نیز حاکم می‌کنیم.

سخنگوی طالبان تأکید کرد: طالبان قصد ندارند به تأسیسات هسته‌ای پاکستان حمله کنند چون هدف ما و طالبان افغانستان بیرون کردن جنگجویان خارجی از منطقه است.

وی افزود: ما و طالبان افغانستان یک هدف را دنبال می‌کنیم اما در حال حاضر باید با خارجی‌ها در کشور خودمان مبارزه کنیم.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: با این وجود هر زمان که طالبان افغانستان درخواست کمک کنند ما به آنان لبیک گفته و جهاد در افغانستان را از سر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول