اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده عملیاتی لشکر 16 قدس گیلان:

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود

فرمانده عملیاتی لشکر 16 قدس گیلان نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مورد تأکید قرار داد.

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمدعلی حق‌بین جمعه شب در مراسم معنوی هفتم شهدای گمنام چابکسر در پارک شهید انصاری این بخش، اظهار کرد: پیامبر (ص) تلاش کرد که دین خدا در جامعه حاکم شود تا مردم آرامش پیدا کنند.

وی، با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع)، افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و گروهی از شهدا با گمنام شدن خود به رسالتی عظیم‌تر پرداختند و پس از گذشت بالغ بر 20 سال تکه‌ای از استخوان‌های مطهرشان به شهرها بازگشت تا عطر و بوی آنها جانی دوباره به جامعه دهد و امروز مردم از صمیم قلب به شهدا ارادت دارند.

این مسئول، به وجود شهدای گمنام در پارک‌ها و ادای احترام به آنها اشاره کرد و گفت: وجود شهدای گمنام در پارک‌ها می‌تواند به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی برای عموم مردم ارتباط معنوی را فراهم کند و خود پایگاهی برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

وی، به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: شهدا برای دفاع از کیان عزت و شرف کشور جان خود را فدا کردند و ما باید برای احیای آرمان‌های شهدا و ارزش‌های انقلاب تلاش کنیم.

حق‌بین، جنگ نرم و تحریم‌های 30 ساله اقتصادی دشمن علیه کشورمان را مهم ارزیابی کرد و افزود: دشمن با هدف‌گیری فرهنگ و اقتصاد کشورمان تلاش می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن در جنگ سخت با ایران به همت شهدا و رهبری ولایت فقیه موفق نبود، خاطرنشان کرد: به همین منظور دشمن به جنگ نرم روی آورده است.

فرمانده عملیاتی لشکر 16 قدس گیلان، با اشاره به اینکه شهدای گمنام آمده‌اند که به ما درس دهند، تصریح کرد: ارج گذاشتن به مقام شهید و شهادت منجر به الگوسازی در جامعه به‌ویژه جوانان می‌شود و پاسخی به تهدیدات نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است.

امام جمعه چابکسر نیز در ادامه مراسم مذکور با بیان اینکه لطف خدا شامل مردم چابکسر شده، اضافه کرد: تعیین جایگاه شهدا در پارک‌ها به عنوان یک مرکز فرهنگی می‌تواند تأثیر بسیار معنوی در روحیه و انگیزه مردم ایجاد کند و جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها را بگیرد.

حجت‌الاسلام محمود کشاورز، با اشاره به اینکه حضور گسترده و پرشور اقشار مردم چابکسر در روز تشیع جنازه شهدای گمنام مثال‌زدنی بود، افزود: زنده نگه داشتن اهداف و ارزش‌هایی که شهدای والامقام تمام هستی خود را به پای آن نثار کردند واجب است.

وی، متذکر شد: باید از شهدای گمنام عبرت بگیریم که حاضر شدند از نام و نشان خود بگذرند.

امام جمعه چابکسر با تصریح بر اینکه شهدا ارادت خاصی به اهل بیت (ع) داشتند، گفت: شهدا برای سرافرازی ملت جان خود را فدا کردند و ما باید پاسدار اندیشه شهدا و ولی‌فقیه باشیم تا در روز قیامت مدیون خون شهدا نشویم.

انتهای پیام/84001/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول