اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

ملت ایران برای مذاکره استقلال خود را زیر سئوال نمی‌برد

امام جمعه موقت لنده گفت: برای مذاکره با آمریکا ما استقلال خود را زیر سئوال نمی‌بریم و خون شهیدان خود را مورد معامله قرار نمی‌دهیم.

ملت ایران برای مذاکره استقلال خود را زیر سئوال نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ترس از خدا امری پسندیده و با ارزش بوده که انسان را به کمال معنوی خود نزدیک‌تر می‌سازد.

وی افزود: خداوند متعال تشویق و تنبیه را برای بندگان خود قرار داده تا بندگان مخلص و نیکوکار از بندگان گنه کار جدا شوند و هر کس پاداش و سزای کار خود را ببیند.

امام جمعه موقت لنده گفت: خشیت از خداوند زمانی کارساز است که دائمی و در همه حال باشد.

*استفاده امام محمد باقر(ع) از شرایط مناسب با وجود آزردگی

الهی‌نیا در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته، هفتم ذی‌الحجه سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت را تسلیت گفت و تصریح کرد: با وجود آن‌که امام محمد باقر از واقعه کربلا در دوران زندگی خود آزرده خاطر بود ولی از اوضاع پیش آمده نهایت استفاده را کرد و به ترویج شعائر اسلامی پرداخت.

وی افزود: نشر معارف اسلامی، انتشار احادیث مختلف، افتتاح دانشگاه تشییع و علوم اسلامی از مهمترین اقدامات امام باقر (ع) بود که علوم اسلامی را در میان امت ‌اسلامی ترویج داد.

* روز عرفه، روز اعتراف به قصور است

سرپرست تبلیغات اسلامی در ادامه به روز عرفه اشاره کرد و گفت: دعا و نیایش دست تضرع به درگاه خداوند است که انسان را به مقصد نهایی می‌رساند.

الهی‌نیا روز عرفه را روز اعتراف به گناه و قصور خواند و خاطرنشان ساخت: دعا رابطه انسان را با خدا محکم و اراده و اخلاص انسان‌ را به اوج خود می‌رساند.

وی شرکت در این مراسم معنوی را عاملی برای بالا بردن ظرفیت وجودی انسان خواند و گفت: با شرکت در دعا می‌توانیم پله‌ای به خدا نزدیک تر شویم.

*عید قربان، گذشتن از ثمره وجودی برای رسیدن به قرب الهی

خطیب موقت نماز جمعه لنده عید قربان را عید بندگی و عید فداکاری و جهاد در راه خدا خواند و گفت: حضرت ابراهیم با اجرای قربانی و بردن ثمره وجودی خود به قربانگاه به همگان فهماند که برای رسیدن به خدا و برپایی دین، اگر لازم باشد باید از ثمره حیات و زندگی خود گذشت تا با اخلاص به درگاه خداوند وارد شد.

الهی‌نیا گفت: پیوند اولیا و مربیان مسئله مهمی است که آینده و سرنوشت هزاران دانش‌آموز را رقم می‌زند.

وی افزود: تداوم همکاری خانواده و مدرسه برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان امری شایسته است که نقش به‌سزایی در پیشرفت و ترقی دانش‌آموزان دارد.

*مردم داری در نیروی انتظامی اصل مهمی است

امام جمعه موقت لنده نیروی انتظامی را حافظ امنیت و اقتدار جامعه خواند و گفت: خدمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در جامعه قابل تقدیر است.

وی در ادامه خطاب به پرسنل نیروی انتظامی گفت: مردم داری شرط پیشرفت و ترقی در وظایف بوده که همکاری و همیاری عمومی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

الهی‌نیا تسریع در استقلال نیروی انتظامی شهرستان لنده را خواستار شد و گفت: امکانات و پرسنل بیشتر به موفقیت و کار نیروی انتظامی رونق می‌بخشد.

وی روز جهانی کودک را یادآور شد و گفت: محافظت و مراقبت از کودکان امری ضروری است که باید با آموزش‌های صحیح این مهم صورت پذیرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده اجرای برنامه‌های مختلف در هفته ملی کودک را قابل تقدیر دانست و گفت: اداره بهزیستی شهرستان لنده باب خوبی در زمینه حمایت از کودکان باز کرده که باید ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: کودکان قشر آینده‌ساز ایران اسلامی هستند که سرمایه اصلی جامعه را تشکیل می‌دهند و باید از همین امروز آموزش معارف اسلامی حتی به زبان کودکانه برای آن‌ها آغاز شود.

* مرگ بر آمریکا به قوت خود باقی است

الهی‌نیا خوش‌بین نبودن رهبری نسبت به موضوع مذاکره ایران و آمریکا را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌دانند که آمریکا غیر قابل اعتماد و خود برتر بین و غیر منطقی است و نمی‌توان با آن یک مذاکره درست انجام داد.

وی افزود: آنان نمی‌توانند برای لحظه‌ای و ساعتی بر روی حرف خود باقی بمانند، پس چطور می‌خواهند به وعده‌های خود عمل کنند.

امام جمعه موقت لنده گفت: ما صادقانه پیش آمدیم ولی از آرمان‌های اصلی انقلاب و اسلام عقب نشینی نمی‌کنیم.

وی افزود: برای مذاکره با آمریکا ما استقلال خود را زیر سئوال نمی‌بریم و استقلال (خون فرزندان) خود را مورد معامله قرار نمی‌دهیم.

الهی‌نیا تصریح کرد: تا زمانی که خوی استکبار ستیزی در آمریکا وجود دارد، خبری از مذاکره نیست و مرگ بر آمریکا به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/82013/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول