اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع مدیران رسانه‌های مشهد:

برای مذاکره با آمریکا نباید از ارزش‌ها هزینه کرد / به تمام نهادهای فرهنگی بین‌المللی بدبین هستم

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نباید در بحث مذاکره با آمریکا از اصول و ارزش‌ها هزینه کرد، گفت: چندین دهه است که ما به استکبارستیزی پرداخته‌ایم، پس مهم است که در مذاکره آنها به سمت ما آمده باشند یا ما به سمت آنها رفته باشیم.

برای مذاکره با آمریکا نباید از ارزش‌ها هزینه کرد / به تمام نهادهای فرهنگی بین‌المللی بدبین هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در نشست با مدیران رسانه‌ها با اشاره به دیپلماسی جدید رئیس جمهور اظهار داشت: ایشان از ابتدا این دیپلماسی را مطرح کرد که بر اساس ‌آن از ظرفیت‌های سیاست خارجی برای حل مشکلات اقتصادی داخلی استفاده شود و بر اساس همین گفتمان نیز رأی آوردند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: نباید از اصول و آرمانهای انقلاب هزینه شود و کلیه منافع کشور باید در این چارچوب پیگیری شود.

به گفته وی، چندین دهه است که ما به استکبارستیزی پرداخته‌ایم بنابراین مهم است که در بحث مذاکره آنها به سمت ما آمده باشند یا ما به سمت آنها رفته باشیم. 

امام جمعه مشهد با اشاره به نشست اوباما با نتانیاهو بعد از تماس تلفنی وی با روحانی یادآور شد: در آن نشست نتانیاهو با وقاحت گفت ما ایران را مستاصل کردیم که به خاطر همین تحریم‌ها است. بر این اساس نباید مذاکرات به شیوه‌ای پیش رود که از آرمان‌ها و اصول هزینه دهیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: سخنان وی با تکیه بر اصول انقلاب و جمهوری اسلامی بود و در واقع منویات و چارچوب کشور را در استفاده از انرژی هسته‌ای بسیار خوب تدوین و توصیف کرد.

علم‌الهدی با اشاره به وضعیت رسانه‌های استان یادآور شد: از جمله خصوصیات مهم این استان سلامت جریان رسانه‌ای است به گونه‌ای که رسانه‌ای نداریم که با موضع‌گیری خاص سیاسی یا مغرضانه به اطلاع‌رسانی بپردازد و اهداف خاصی را دنبال کند که این از برکات امام رضا (ع) است.

به گفته وی، این سلامت رسانه‌ای در کمتر جایی از کشور دیده می‌شود که این موضوع با توجه به گستردگی رسانه‌ها اهمیت خاصی دارد.

وی با اشاره به موضوع انتخاب استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اینکه تأخیر در انتخاب استاندار بابت تأخیر در امور استان شده را قبول ندارم؛ شیوه کاری استاندار از ابتدا تاکنون تغییری نکرده و تمام امور به خوبی پیش می‌رود.

علم‌الهدی تصریح کرد: استاندار نماینده دولت است و ما نمی‌توانیم برای دولت تعیین تکلیف کنیم اما مسئولان دولت بدانند استان خراسان در واقع پیشانی کشور است و این موضوع به دلیل تعدد رفت و آمد مهمانان خارجی و داخلی به این استان اهمیت ویژه‌ای می‌یابد به گونه‌ای که سال گذشته بیش از 1.5 میلیون توریست خارجی به خراسان رضوی آمدند.

علم‌الهدی تصریح کرد: دربرگیری مسائل سیاسی، فرهنگی و معنوی استان به گونه‌‌ای است که کوچکترین تأثیر و تغییر در کل کشور نیز نمود پیدا می‌کند و این موضوع به مراتب از همه مسائل حساس‌تر و مهم‌تر است.

به گفته وی، دولت باید بداند حضور و تغییر استاندار اگر بخواهد باعث تنش در استان شود این تنش به همه کشور تسری می‌یابد و دولت که با شعار «اعتدال» جلو آمده باید بداند که لازمه اعتدال، آرامش است؛ اگر استاندار هماهنگی لازم با جریان‌های سیاسی استان را نداشته باشد و حضورش تنش‌زا باشد، این موضوع به کل کشور سرایت می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: مهمترین شاخص برای استاندار مقبولیت عام است؛ حداقل مقبولیت عام برای جریانات سیاسی اثرگذار استان.

علم‌الهدی با اشاره به معرفی فیلم «گذشته» به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: بنده اصولاً به تمام نهادهای فرهنگی و سیاسی بین‌المللی بدبین هستم و آنان را عامل استکبار می‌دانم؛ حضور ما در عرصه‌های بین‌المللی در حدی که موقعیت جهانی ما را تثبیت کند لازم است اما نه اینکه همکار آنها باشیم و بیش از آن را مضر می‌دانم. به عقیده من فیلمی باید به اسکار معرفی شود که نشان‌دهنده ارزش‌های انقلاب باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به بحث‌های اخیر در مورد انتخاب وزیر علوم گفت: به هر میزان دانشگاه در عرصه‌های سیاسی آرامش داشته باشد در عرصه فرهنگی و علمی موفق‌تر خواهد بود ما در فضای دانشگاه سکولار نمی‌خواهیم بلکه سیاست‌دان و بصیر در سیاست می‌خواهیم نه دانشگاه سیاست‌زده.

به گفته وی، عده‌ای که بعضاً وابسته به جریان‌های سیاسی مسئله‌دار بوده و دنبال پیدا کردن جاده سیاسی هستند به دنبال ورود به عرصه‌های دانشگاهی هستند که این موضوع بر هم زننده تمام آرامش و ارکان علمی دانشگاه‌هاست.

علم‌الهدی گفت: وزیر علوم نباید به هیچ جریانی و یا حزبی وابستگی داشته باشد در غیر اینصورت جریانات سیاسی بر دانشگاه‌ها حاکم شده و دانشجویان قربانی می‌شوند، مجلس نیز باید بیدار باشد و وارد برخی تعاملات در این مورد نشود.

انتهای پیام/2202/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول