اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

مردم ارکان امنیت جامعه هستند

فرمانده انتظامی گیلان بر آشنایی تکالیف اجتماعی مردم تأکید کرد و گفت: مردم از ارکان امنیت در جامعه هستند.

مردم ارکان امنیت جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی امروز در بین صلاتین نماز جمعه این شهر هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای افزایش تعامل پلیس با مردم دانست و اظهار کرد: پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران دین‌مدار و حافظ ارزش‌های اسلامی است.

وی مردم را از ارکان امنیت در جامعه خواند و افزود: مردم بستر تعامل و روابط اجتماعی در جامعه هستند.

قائدرحمتی با تأکید بر آشنایی تکالیف و حقوق شهروندان در جامعه، بیان کرد: امسال نیروی انتظامی هفته ناجا را «اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی» نامگذاری کرده است.

رئیس پلیس گیلان به سرعت تغییر در زندگی روزمره مردم اشاره کرد و گفت: روابط اجتماعی در جامعه فضا را برای مدیریت مقتدر ضروری کرده است.

وی با بیان اینکه مقبولیت پلیس را در منظر مردم می‌دانیم، تصریح کرد: اقتدار پلیس دارای جنبه‌های مادی و معنوی است.

قائدرحمتی اقتدار پلیس را بر مشروعیت جامعه، پیشبرد امنیت ملی، افزایش سرمایه اجتماعی و عبور از بحران‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مردم بستر توسعه اجتماعی و فرهنگ هستند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه مشروعیت اقتدار پلیس در نظام اسلامی مبتنی بر پذیرش عامه مردم است، یادآور شد: حمایت از مظلوم و مقابله با ظلم، حاکمیت ارزش‌های اخلاقی، تکریم ارباب رجوع و پرهیز از قشرگرایی، باندبازی و محور بودن مردم در توسعه امنیت پایدار حائز اهمیت است.

وی فعالیت‌ها و ماموریت‌های پلیس را به دو بخش انتظامی، عملیاتی و خدمات و فرهنگی تقسیم کرد و افزود: افزایش میزان کنترل مرزها، افزایش کشف قاچاق کالا، مواد مخدر و محصولات مخرب فرهنگی، اجرای طرح‌های عملیاتی موفق و کاهش تصادفات از مهم‌ترین اقدام‌های پلیس گیلان در بخش انتظامی از هفته ناجا سال گذشته تاکنون بوده است.

این مسئول، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، نظارت بر اماکن عمومی، اداره گذرنامه، شماره‌گذاری، صدور گواهینامه، تشخیص هویت، اقدام‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری اجتماعی را از جمله فعالیت‌ها در بخش خدماتی و فرهنگی پلیس گیلان عنوان کرد.

رئیس پلیس گیلان از ارتقای 13 رتبه‌ای این نیرو در کشور خبر داد و اظهار کرد: فرماندهی انتظامی گیلان طبق نظارت تخصصی بازرسان ناجا به رتبه هفتم کشور ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش 60 درصدی کشف انواع مواد مخدر در گیلان، یادآور شد: افزایش 15 درصدی کشف قاچاق کالا، کاهش 17 درصدی تصادفات درون‌شهری و کاهش هفت درصدی تصادفات برون‌شهری از اقدام‌های پلیس از هفته ناجا سال گذشته نسبت به ماقبل آن در استان است.

قائدرحمتی، از ثبت 43 هزار و 793 مورد درخواست گواهینامه در گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد 560 نفر از هفته ناجا سال 91 تاکنون در پلیس گیلان جذب شدند.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول