اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه ملایر:

10 هزار هکتار از باغات ملایر زیر کشت انگور است

فرماندار ویژه ملایر گفت: در حال حاضر 10 هزار هکتار از باغات ملایر زیر کشت محصول انگور است.

10 هزار هکتار از باغات ملایر زیر کشت انگور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی آزادبخت بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی انگور در ملایر با اشاره به اینکه امروز مبنای علمی پیشرفت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا بوده است اظهار داشت: شهیدان صاحبان اصلی انقلاب و پدیدآورندگان دستاوردهای علمی کشور هستند.

وی افزود: دستاوردهای علمی کشور حاصل مکتب غنی اسلام، رشادت‌های شهیدان و لطف خداوند است که موجب هراس دشمنان از توانمندی‌های علمی ما شده است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه امروز بعد از گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب رشد تولیدات علمی کشور در دنیا 11 برابر شده است افزود: در سال 2018 باید کشورمان به جایگاه پنج کشور برتر دنیا در علم و فناوری برسد.

وی تحقق این امر مهم را داشتن اراده و دفاع از استقلال علمی و آرمان‌های علمی شهدا به ویژه شهدای هسته‌ای برشمرد و تصریح کرد: در این راه با پشتکار می‌توان به همه موفقیت‌ها دست پیدا کرد.

آزادبخت در ادامه اظهار داشت: باید فکر سنتی و بومی را با  علوم و فنون مدرن به سمت و سوی استانداردهای جهانی ببریم و در این زمینه محققان و صاحبان علم و اندیشه باید به کمک کشاورزی بیایند.

وی در ادامه از زیر کشت بودن 10 هزار مترمربع از باغات ملایر به انگور خبر داد و گفت: متوسط تولید انگور در هر هکتار از باغات ملایر 22 تن است.

فرماندار ملایر این رقم را در دنیا هشت تن در هر هکتار برشمرد و تصریح کرد: متوسط برداشت انگور در هر هکتار در کشور 11 تن و در استان همدان 17 تن است.

در ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیشینه تاریخی انگور ملایر اظهار داشت: انگور ملایر با تولیدات و صادراتی خوبی که داشته، برای دنیا به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات شناخته شده است.

علی‌نعمت چهاردولی با اشاره به اینکه ارتقای تولید انگور در ملایر ارتقای محصولات کشاورزی در کشور است ابراز داشت: در این زمینه باید روزی برسد که از سراسر دنیا برای دیدن تحقیقات علمی انگور به ملایر در بیایند.

وی در ادامه مدیریت را مهم‌ترین شرط موفقیت در هر کاری برشمرد و افزود: مدیریت تولید، تبدیل و فروش سه گام مهم رسیدن به جایگاه واقعی انگور و کشمش در سطح جهان است.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای باغات انگور ملایر بحران آب است بیان داشت: اگر برای این مشکل رفع نشود طی سال‌های آینده با تهدیدات جدی این محصول مواجه می‌شویم.

احمد آریایی‌نژاد خواستار پیوند بیشتر دانشگاه با بخش صنعت و کشاورزی شد و بیان داشت: در این زمینه پرورش بوته‌های مقاوم به کم‌آبی و روش‌های آبیاری مدرن به کشاورزان تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه ملایر نیز به پیشرفت‌های علمی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دومین همایش ملی انگور با ارائه 178 مقاله از اندیشمندان، کارشناسان و و دانشجویان رشته‌های مختلف کشاورزی از سراسر کشور  برگزار شده است.

بهمن امانی بیان داشت: از تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش 86 مقاله پذیرفته شده که 55 مقاله به صورت پوستر و 35 مقاله نیز به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: پذیرش مقاله‌های کاربردی مهم‌ترین هدف در برگزاری دومین کنفرانس ملی انگور و کشمش بوده که بتوانیم این مقالات را در تولید و صنعت به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه ملایر افزود: مشکلات کشاورزان در این زمینه اولویت‌بندی شده و بر این اساس با حضور میهمانان برجسته کارگاه آموزشی برای کشاورزان در این همایش برگزار شده است.

انتهای پیام/89013/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول