اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نکا در مجلس:

کپی‌برداری و ترجمه مقالات از آفات جامعه دانشگاهی است

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آفت‌های مهم دانشگاه‌های ما متاسفانه کپی‌برداری و ترجمه مقالات است که باید در این راستا به سمت پژوهش‌محوری در دانشگاه‌ها حرکت کنیم.

کپی‌برداری و ترجمه مقالات از آفات جامعه دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، احمدعلی مقیمی عصر امروز در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در تراز جهانی در سال 88 از بین دو هزار و 346 دانشگاه در رتبه دو هزار و 305 قرار داشت و خوشبختانه اکنون از بین دو هزار و 740 دانشگاه جهان در رتبه یک هزار و 306 قرار دارد.

وی افزود: 999 رده رشد جهانی در بین دانشگاه‌های مختلف دنیا بیانگر تلاش، همت و همدلی روسای دانشگاه‌های پیام نور است.

مقیمی گفت: دانشگاه پیام نور در رتبه‌بندی منطقه‌ای دارای رتبه 60 منطقه و رتبه هشتم کشوری است که جای بسی خوشحالی است که هم تراز دانشگاه‌های معتبر کشور و منطقه قرار دارد.

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه پیام نور از تراز قابل قبولی در بین دانشگاه‌های کشور و جهان برخوردار بوده و مایه مباهات ما است.

مقیمی ادامه داد: زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی از جمله مسائلی است که دانشجویان، اساتید و روسای دانشگاه‌ها باید به آن توجه وافر داشته و در جهت رشد پژوهش‌محوری در دانشگاه‌ها گام بردارند.

وی بیان داشت: تبدیل علم به ثروت‌آفرینی از دغدغه‌های مهم رهبری است که باید مورد توجه ما نیز قرار گیرد و دانشگاه‌های ما به این سمت و سو کشیده شوند و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی خود مولد باشند و اشتغال ایجاد کنند.

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه باید با زمان حرکت کند تا قدرت تصمیم‌گیری در آن رشد و گسترش یافته و احیا شود.

مقیمی یادآور شد: دانشجویان باید بدانند که مبدا تحول هستند و مقدرات کشور به دست آنها است و اگر دانشجویان وجود درونی خود را همسان با دانشگاه در جهت تولید علم و ثروت، پژوهش و کارآفرینی اصلاح کنند جامعه اصلاح می‌شود.

وی اضافه کرد: باید در تولید علم و کرسی‌های آزاداندیشی برای دانشجویان بیش از گذشته کار شود و به مطالبات دانشجویان پاسخ داده شود و تربیت انسان‌های مومن در دانشگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد تا رشد همه جانبه حاصل شود.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول