اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه هرمزگان خبر داد

مرگ 224 نفر در جاده‌های هرمزگان

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان از آموزش 76 هزار نفر به صورت چهره به چهره توسط مأموران پلیس راه و همچنین فوت 224 نفر طی شش ماه نخست سال 92، در تصادفات این استان خبر داد.

مرگ 224 نفر در جاده‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی مجیدزاده پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین تجلیل از دهیاران و نمونه‌های ترافیکی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس راه به موازات مأموریت‌های ذاتی خود در کنترل راه‌ها و برخورد با تخلفات رانندگی، توجه ویژه‌ای را به امر فرهنگ‌سازی مبذول داشته است که رویکرد آموزش چهره به چهره از اهم آن است.

وی تصریح کرد: در این راستا به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و ضرورت استفاده از آن 735 کلاه مجانی در اختیار راکبان موتورسیکلت قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان با بیان اینکه وجود 742 دهیاری و برگزاری نشست‌های تخصصی با دهیاران ظرفیت بسیار مهمی در راستای اهداف آموزشی پلیس است، تأکید کرد: این ظرفیت می‌تواند نقش مهمی را در کاهش سوانح و تلفات رانندگی ایفا کند.

مجیدزاده در ادامه با اشاره به تردد 30 میلیون وسیله نقلیه در شش ماه جاری که توسط دستگاه‌های ترددشمار ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این حجم وسیع از ترددها در طول 900 کیلومتر راه حوزه ماموریت پلیس راه استان هرمزگان، نشان می‌دهد چنانچه عوامل مؤثر در حمل و نقل با اقدامات پلیس هم‌راستا نباشد نمی‌توان به آنچه که در کاهش سوانح و تلفات رانندگی است امیدوار بود.

وی در همین راستا به وقوع یک‌هزار و 574 حادثه رانندگی در شش ماه امسال اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت با این میزان تصادف 224 نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک‌هزار و 424 نفر نیز مجروح شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

مجیدزاده از توقیف بیش از هفت هزار موتورسیکلت فاقد کلاه ایمنی، گواهینامه و پلاک خبر داد و گفت: 11 هزار و 152 دستگاه خودرو نیز در این مدت به علت تخلفات رانندگی توقیف شده‌اند.

فرمانده قرارگاه پلیس راه استان هرمزگان از صدور 380 هزار برگ جریمه ویژه تخلفات مختلف رانندگی نیز خبر داد و گفت: 103 هزار مورد سرعت غیر مجاز، 14 هزار مورد شیشه دودی و 84 هزار مورد عدم استفاده از کمربند ایمنی از جمله جرایمی بوده‌اند که اعمال قانون شده است.

وی از ضبط 32 جلد گواهینامه که نمره منفی آنان به حد نصاب 30 رسیده بود خبر داد و افزود: 140 جلد گواهینامه نیز از رانندگان مقصر در تصادفات ضبط شده است.

این مسئول در ادامه از توقیف 745 دستگاه وسیله نقلیه که خلافی بالای یک میلیون داشته‌اند خبر داد و گفت: در گامی دیگر به منظور شناسایی رانندگان معتاد، از یک‌هزار و 510 مورد چهره‌زنی، 219 مورد انتخاب که تست 131 نفر مثبت بوده است.

مجیدزاده، جریمه این افراد را ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و اعمال نمره منفی اعلام کرد.

وی در پایان بیشترین عامل تصادفات را سرعت غیرمجاز  و عدم توجه به جلو که منجر به حادثه می‌گردد، عنوان کرد و گفت: در میان محورهای مواصلاتی استان هرمزگان، محورهای غرب با 37 درصد آمار متوفیان سوانح جاده‌ای بیشترین مورد را به خود اختصاص داده است.

در آیین یاد شده که با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها، دبیر شورای ترافیک استان و جمعی از مسئولان همراه بود، دهیاران نمونه استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/88007/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول