اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه جنوب کرمان مطرح کرد

جنوب کرمان آزادراه ندارد/ اعلام کم‌کاری برخی ادارات به دستگاه قضایی

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان گفت: میزان آزاد‌ راه‌های جنوب کرمان صفر است و همچنین 208 کیلومتر بزرگراه، 417 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار 269 کیلومتر راه فرعی و 3 هزار و 407 کیلومتر راه روستایی دارد.

جنوب کرمان آزادراه ندارد/ اعلام کم‌کاری برخی ادارات به دستگاه قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، دادمولا آبکار ظهر امروز در همایش راهور محله جنوب کرمان اظهار داشت: استمرار کاهش تصادفات در استان کرمان طی شش سال متوالی چشمگیر بوده که جنوب کرمان نیز در این راستا نقش بسزایی داشته است و این موفقیت‌ها مرهون تلاش همکاران در پلیس راه و راهور است.

وی افزود: کاهش تلفات رانندگی در جنوب کرمان روند خوبی داشته و برای ادامه این روند سیاست‌گذاری در زمینه کارهایی برای ادامه آن در دستور کار قرار دادیم که آموزش ناوگان مسافر و بار، آموزش مدارس حاشیه راه‌ها از جمله این موارد است که تأثیر بیشتر آن را در سال‌های بعد شاهد هستیم.

آبکار تصریح کرد: تمرکز پلیس راه جنوب کرمان بر روی حوادث حادثه‌ساز به شکل ویژه‌ در زمینه سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و نقض فنی، استفاده از تلفن همراه و اعمال نمره منفی است که این به ما در این زمینه کمک زیادی کرده است و بازدارندگی قانون جدید را به مرحله اجرا گذاشت، بستن کمربند ایمنی در دستور کار ویژه قرار گرفت و نتیجه این شد که مردم جنوب کرمان به شکل عملی نه به شکل آماری از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این اقدامات کم‌کاری اداراتی که در بروز حوادث رانندگی نقش داشتند، به مقامات قضایی اعلام شد که این هم بازدارندگی ایجاد کرد و در رفع نقاط حادثه‌خیز تأثیر خوبی داشت و در پیگیری اصلاح نقاط حادثه‌ساز بسیار مؤثر بود، این اقدامات امنیت نسبی را در منطقه ایجاد کرد.

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان گفت: میزان آزاد‌ راه‌های جنوب کرمان صفر است و همچنین 208 کیلومتر بزرگراه، 417 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار 269 کیلومتر راه فرعی و 3 هزار و 407 کیلومتر راه روستایی دارد.

وی افزود: مواردی از جمله عدم وجود خطوط ریلی، ظرفیت هوایی برای حمل محصولات کشاورزی، ورود وسایل نقلیه با تکنولوژی بالا و نبود فرهنگ صحیح برای استفاده از آن و ... موجب بروز سوانح رانندگی در جنوب کرمان شده هستند.

آبکار با اشاره به اینکه 47 نقطه حادثه‌ساز در جنوب کرمان هستند که بیش از سه بار در آ‌ن‌ها حوادث منجر به فوت اتفاق افتاده است، ابراز داشت: در محور دلفارد تا جیرفت دوربین نصب می‌شود تا به پلیس کمک شود.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از 100 هزار و 666 قبض جریمه در راستای اعمال قانون در منطقه جنوب کرمان صادر شده است، در سال جاری نیز این میزان به 198 هزار برگ رسیده که بیشتر تمرکز روی نقاط حادثه‌ساز بوده که نسبتا توانسته بازدارندگی ایجاد کند.

آبکار بیان داشت: بیشترین تصادفات در راه‌های فرعی روستایی بوده که 59 درصد تصادفات را شامل می‌شود که محور دلفارد یکی از محورهای پر حادثه در منطقه جنوب کرمان است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تصادفات را وسایل نقلیه سواری در جنوب کرمان دارند و بعد از آن موتورسیکلت‌ها هستند، بیشترین سوانح رانندگی در ایام غیر‌ تعطیل و در روز است، تخطی از سرعت مطمئنه در این حوادث فراوانی بالایی دارد.

آبکار بیان داشت: بیشترین تصادف در محورهای فرعی و روستایی از نوع برخورد وسیله با وسیله بوده، راه‌های فرعی روستایی اسفندقه، بلوک، فاریاب، قلعه‌گنج، میانچیل ...  بیشترین تصادف را داشتند.

انتهای پیام/80002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول