اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عرفه؛ ‌روزی برای میزبانی قزوین از 2 میهمان کربلای روح‌الله‌

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: مراسم تشییع دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 23 مهرماه همزمان با روز عرفه در اقبالیه قزوین برگزار می‌شود.

عرفه؛ ‌روزی برای میزبانی قزوین از 2 میهمان کربلای روح‌الله‌

حمزه قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با میزبانی از دو میهمان کربلای روح‌الله یاد و خاطره آن دوران طلایی دوباره زنده می‌شود.

وی افزود: پیوند عجیب و شگفت‌انگیزی است بین شهدای ایران اسلامی و شهدای کربلای حسینی چراکه امام حسین (ع) در روز عرفه برای وداع به قربان‌گاه می‌رود و این دو شهید گمنام و دو لاله همیشه خونین در روز عرفه حسینی به همرزمانشان ملحق می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه عزت و سرافرازی ما مدیون خون شهداست، تصریح کرد: رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس با سلاح ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی به دفاع از وطن خود پرداختند و به دنیا فهماندند ملتی که سلاحش ایمان و پشتوانه‌اش امامت و ولایت باشد؛ شکست‌ناپذیر است.

قربانی با اشاره به چگونگی تشییع این دو شهید گمنام بیان کرد: این دو شهید دارای سن‌های 20 و 35 ساله هستند که در عملیات والفجر هشت و منطقه عملیاتی فاو بعد از 28 سال تفحص شدند.

این مسئول ادامه داد: پیکر پاک مطهر دو شهید گمنام روز دوشنبه 22 مهر ماه جاری وارد استان شهیدپرور قزوین می‌شوند و در ورودی شهر اقبالیه میدان آزادی مورد استقبال مسئولان قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: مراسم شب وداع بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه 22 مهر ماه در مسجد محمد رسول‌الله (ص) اقبالیه با حضور مردم شهیدپرور اقبالیه برگزار می‌شود.

قربانی عنوان کرد: مراسم تشییع پیکر پاک مطهر دو شهید گمنام نیز روز سه‌شنبه 23 مهر ماه هم‌زمان با روز عرفه ساعت 9:30 از مقابل سپاه امام سجاد شهر اقبالیه به سمت بوستان ولایت انجام می‌‌شود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد که با حضور تمام دل‌دادگان به مکتب شهادت و ایثار و تجدید بیعت با شهدای گرانقدر آرمان‌های امام راحل و امام خامنه‌ای مدظله العالی تجلیل شایسته‌ای از این دو شقایق و یادگاران به جا مانده از دفاع مقدس صورت گیرد.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول