اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

کشاورزان مشگین‌شهری‌ با کمبود بذر و کود مواجه هستند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: کشاورزان مشگین‌شهری‌ با کمبود بذر و کود مواجه هستند.

کشاورزان مشگین‌شهری‌ با کمبود بذر و کود مواجه هستند

احمد معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل کاشت پاییزه در صورت اجرایی کردن نظریات کارشناسان کشاورزی و در صورت استفاده از بذور اصلاح شده در کشت پاییزه میانگین برداشت محصولات افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه خواستار برگزاری دوره‌هایی جهت انتقال تحقیقات علمی، مشاوره‌های فنی و کارشناسی به بخش کشاورزی هستیم، افزود: با انتقال تحقیقات علمی و مشاوره‌های فنی به کشاورزان شهرستان مشگین‌شهر در بخش کشاورزی می‌تواند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد همان طور که در سال‌های اخیر برخی کشاورزان با استفاده از توصیه‌های کارشناسان توانستند به موفقیت‌هایی در تولید محصولات دست یابند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به مشکلات کشاورزان مشگین‌شهر گفت: عمده محصولات تولید شده در شهرستان مشگین‌شهر سیب است که در زمان برداشت محصول برای خرید آن هیچگونه تضمینی وجود ندارد و با ورود دلالان به بازار محصولات به قیمتی پایین‌تر خریداری شده و در شهرهای دیگر با چندین برابر قیمت خرید به فروش می‌رسد.

معصومی با بیان اینکه کشاورزان در آستانه فصل کاشت محصولات پاییزی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر و استان اردبیل امسال با کمبود بذر و کود مواجه شده است و این امر اسباب ناراحتی و گلایه‌ کشاورزان را به دنبال داشته است.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات به باغداران مشگین‌شهر نیز تصریح کرد: بیش از یک هزار پرونده با اعتباری بالغ بر 920 میلیارد ریال و با اشتغالزایی بیش از یک هزار و 300 نفر در شهرستان مشگین‌شهر تکمیل شده است به طوری که از این تعداد بیش از 350 مورد و با اعتبار 200 میلیارد ریال و با اشتغالزایی بیش از 400 نفر ارائه تسهیلات صورت گرفته است که این رقم در مقایسه با سایر شهرهای استان اردبیل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/62009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول