اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

انتقاد از مشکلات جامعه کار اصلی هنرمندان باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: انتقاد از مشکلات جامعه کار اصلی هنرمندان باشد.

انتقاد از مشکلات جامعه کار اصلی هنرمندان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در شهرستان خوی، مورد توجه خاص قرار گرفتن هنر تئاتر در سال‌های اخیر را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: در سالیان گذشته توجه خوبی به تئاتر استان انجام شد، اما این اقدامات خیلی کم بود و باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت ولی کمبود بودجه از مشکلاتی بود که ما با آن مواجه بودیم.

وی با برشمردن فعالیت‌های حوزه تئاتر آذربایجان غربی در سال جاری، افزود: گرامیداشت روز جهانی تئاتر با اجرای پنج تئاتر، برگزاری هفته خیابانی تئاتر، برگزاری فستیوال تئاتر در نقده، برگزاری جشنواره آیین‌های نمایشی در خوی با اجرای پنج نمایش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارگردانی، نمایش نامه نویسی و ... امسال عملیاتی شده است.

کریمی با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه، اعلام کرد: راه‌اندازی سالن تجربی در ارومیه، قرار دادن سی‌دی‌های آموزشی در اختیار هنرمندان، حمایت مالی از اجرای عمومی 15 گروه در استان با مبلغ 55 میلیون تومان، قرارداد اجرای 120 نمایش خیابانی، بیمه اجتماعی 480 نفر هنرمندان تئاتر استان ، طرح استقرار 14 گروه نمایشی و ... از جمله کارهایی است که امسال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان انجام یافته است.

وی نگاه هنرمند و بازیگر به جامعه را نگاهی واقعی عنوان کرد و افزود: هنرمند آن کسی است که درکی واقعی از جامعه داشته باشد و بتواند با نگاهی واقعی مسایل و مشکلات جامعه را انعکاس دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هنر تئاتر را هنری احساسی بیان و اضافه کرد: هنر باید در خدمت خداوند و خلق خدا باشد تا هنری ماندگار و مانا با تاثیرگذاری بیشتر باشد.

وی منتقد بودن را لازمه هنرمند و هنر عنوان کرد و گفت: هنرمند باید روحیه منتقد بودن خود از مشکلات جامعه را داشته باشد و در عین حال نقدش نقدی سازنده و با انصاف و به دور از تخریب بوده و همه جوانب حسن و قبح کار گفته شود.

انتهای پیام/61009/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول