اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته ملی کودک صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با کودک‌آزاری در قزوین

مسئول کودکان و شبه خانواده اداره کل بهزیستی استان قزوین از برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با کودک‌آزاری به مناسبت هفته ملی کودک در قزوین خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با کودک‌آزاری در قزوین

عشرت‌ سادات سعیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی کودک‌آزاری به مناسبت هفته ملی کودک در قزوین برگزار شده است، اظهار داشت: کارشناسان اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین در این کارگاه به 60 مربی مهدهای کودک‌ آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: این کارگاه آموزشی با هدف آماده‌سازی مربیان مهد و شناسایی کودکان آزار دیده در مهدهای کودک برگزار شده است تا مربیان بهترین روش‌ها را در برخورد با این کودکان انجام دهند.

مسئول کودکان و شبه خانواده اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: این اداره کل به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های مختلفی را برای کودکان در مهدهای کودک و مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و معلولان برگزار می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه از پانزدهم تا بیست و یکم مهر ماه هفته کودک نام‌گذاری شده است، اذعان کرد: شعار امسال این هفته با عنوان «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» نام‌گذاری شده که با توجه به این شعار برنامه‌های مختلفی برای کودکان برپا می‌شود.

سعیدی‌نیا با بیان اینکه هر روز هفته ملی کودک به یک عنوان نام‌گذاری شده است، بیان کرد: دوشنبه 15 مهر ماه روز کودک، خانواده و مدرسه، سه‌شنبه 16 مهر ماه روز کودک و بازی و چهارشنبه 17 مهر ماه کودک، سلامتی و ایمنی نام‌گذاری شده است.

مسئول کودکان و شبه خانواده اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین پنجشنبه 18 مهر ماه روز میراث فرهنگی کودک و طبیعت، جمعه 19 مهر ماه روز کودک و رسانه، شنبه 20 مهر ماه روز کودک، کتاب و فضای مجازی و یکشنبه 21 مهر ماه روز کودکان و نیایش نام‌گذاری شده است.

سعیدی‌نیا با بیان اینکه هر ساله فقط روز شانزدهم مهر ماه روز جهانی کودک نام‌گذاری شده بود، یادآور شد: از دو سال گذشته از پانزدهم تا بیست و یکم به نام هفته ملی کودک نام‌گذاری شده که با تحقق این مهم فرصت خوبی ایجاد شده تا برنامه‌های مختلفی برای کودکان اجرا شود.

برگزاری اردوی گردشگری برای کودکان در قزوین

وی با اشاره به اینکه پنجشنبه 18 مهر ماه اردوی تفریحی و گردشگری به مناسبت روز میراث فرهنگی کودک و طبیعت در مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست بهزیستی برگزار می‌شود، بیان کرد: 85 نفر از این کودکان در این اردوها شرکت می‌کنند.

کارشناس مسئول کودکان و شبه خانواده اداره کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته کودک در 120 مهد کودک استان قزوین جشن‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول