اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری کنگره 312 شهید پلدختر بوی ایثار و شهادت گرفت

از بای‌بای کودکانه با بسیجیان دلاور تا خجالت‌زدگی در مقابل شهدا

در آستانه برگزاری کنگره 312 شهید، پلدختر بوی ایثار و شهادت گرفته است.

از بای‌بای کودکانه با بسیجیان دلاور تا خجالت‌زدگی در مقابل شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر، در حالی که کمتر از 24 ساعت به شروع برگزاری نخستین کنگره شهدای پلدختر زمان باقی است، این شهر بوی عطر ایثار و شهادت گرفته است.

وقتی از خیابان‌های شهر پلدختر عبور می‌کنیم، تصاویر شهدا با ما حرف می‌زنند، به قول همرزمان شهدا گویا همین دیروز بود که شکارچی‌ها، عیدی‌نژادها، سلیمانی‌ها و هاشمی‌ها برای دفاع از ناموس و شرف ایران به جبهه‌ها برای نبرد، با دشمن بعثی عازم ‌شدند.

آری، پلدختر شهری است، خاطره‌انگیز برای رزمندگان و همرزمان شهدا؛ انگار دیروز بود که برای استقبال از رزمندگانی که راهی شلمچه، مهران و خرمشهر می‌شدند، با بچه‌های محله به خیابان اصلی شهر رفته بودیم و برای بسیجیان دست تکان می‌دادیم، با این وجود که امروز ما غرق در گناه، شرمنده و خجل شهدا هستیم، افسوس و صد افسوس که آن دوران گذشت.

این روزها پلدختر محیای برگزاری کنگره 312 شهید است و برای آغاز مراسم لحظه‌شماری می‌کند.

امام جمعه پلدختر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه همه مقدمات کار برای برگزاری مراسم آماده و مهیا است، گفت: آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و عضو محترم خبرگان رهبری که سخنران مراسم است، امروز وارد لرستان شده است.

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند افزود: استاندار لرستان، مدیران کل، ائمه جمعه استان و برخی از استان‌های همجوار از دیگر مهمانان مراسم فردا در پلدختر هستند.

لروند ابراز امیدواری کرد، این مراسم فردا به نحو احسن برگزار شود تا حداقل قدم کوچکی در راستای قدردانی از شهدای شهر پلدختر برداشته شده باشد.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه 18 مهرماه کنگره 312 شهید پلدختر برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کنگره سرداران و 312 شهید شهرستان پلدختر یک فرصت است، تا آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و رشادت‌ها و دلاورمردی و سلحشوری‌ها و ایثارگری مردم ولایتمدار پلدختر به نسل جوان انتقال داده شود.

امام جمعه پلدختر خاطرنشان کرد: یاد و خاطره شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت در کشور باید زنده و احیا شود.

لروند با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا زمینه‌ساز ایجاد فضای معنوی در جامعه است، عنوان کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند به تقویت روحیه شهادت و ایثار در جامعه به خصوص بین جوانان و نوجوانان کمک شایانی کند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه شهدا با نثار خون پاک خود عزت و آزادگی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، اذعان داشت: باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس و وصیت‌نامه‌های شهدا را به نسل جوان انتقال داد، زیرا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حافظ آرمان‌های انقلاب است.

18 مهرماه در کنگره 312 شهید پلدختر آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و عضو مجلس خبرگان رهبری، بعضی از نمایندگان ولی فقیه و اعضای مجلس خبرگان رهبری و مسئولان استانی و کشوری حضور دارند.

گزارش از عباس جودکی

انتهای پیام/85009/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول