اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

خصوصی‌سازی به زیان دولت نیست

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: متأسفانه تاکنون خصوصی‌سازی در بسیاری از بخش‌های کشور به اجرا درنیامده است، به گونه‌ای که بسیاری از واگذاری‌ها دولتی به حساب می‌آید، خصوصی‌سازی به زیان دولت نیست.

خصوصی‌سازی به زیان دولت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نشست هیئت امناهای شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با مدیران صنعتی استان که روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آن حضور داشتند، مسائل مرتبط با شهرک‌های صنعتی مطرح و مسئولان به آن پاسخ دادند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه این خانه می‌تواند بازویی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان استان باشد، اظهار کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت با مرکز پژوهش‌های مجلس جلسات ماهانه‌ای خواهد داشت، همچنین با سایر مسئولان کشوری جلساتی داشته است و به زودی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشستی برگزار می‌کند.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: متأسفانه تاکنون خصوصی‌سازی در بسیاری از بخش‌های کشور به اجرا درنیامده است، به گونه‌ای که بسیاری از واگذاری‌ها دولتی به حساب می‌آید، این در حالی است که خصوصی‌سازی به زیان دولت نیست.

سهل‌آبادی از اداره کل دارایی خواست تا ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی را به نحوی به آن‌ها اطلاع دهد. 

سهل‌آبادی خطاب به رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در خواست کرد: در خلع ید زمین صنعتگران با توجه به فعالیت آنها و شرایط اقتصادی کشور، تخفیفاتی در نظر گرفته شود.

وی همچنین بار دیگر بر اهمیت زاینده‌رود برای استان اصفهان و حل مسئله خشکی آن تاکید کرد.

زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی باید رایگان باشد

رییس شرکت شهرک‌های استان اصفهان هم در این جلسه تاکید کرد: مطابق قانون زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی باید به صورت رایگان در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

سعادت بهرامی اضافه کرد: همچنین طبق قانون شهرک‌های صنعتی از پرداخت عوارض شهرداری معاف هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه به استان اصفهان به عنوان استانی برخوردار نگاه می‌شود، گفت: این در حالی است که گردش مالی بعضی از استان‌ها به مراتب از اصفهان بیشتر است.

وی عنوان کرد: اگر سرمایه و مالیات اصفهان در دیگر استان‌ها صرف شود، نتیجه مطلوبی ندارد.

بهرامی خاطرنشان کرد: چند قرارداد پیمانکاری شرکت شهرک‌ها هم به اتمام نرسیده است که دلیل آن تغییر نرخ ارز و شرایط تورمی ایجادشده در کشور بوده است.

وی یادآور شد: قیمت زمین در بسیاری از شهرک‌ها افزایش نداشته است، در بعضی موارد هم افزایش کمی داشته است.

شهرک‌های صنعتی دروازه صنعت کشور هستند

در ادامه دبیر انجمن هیئت امناهای شهرک‌های صنعتی به اهمیت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: این شهرک‌ها دروازه‌های صنعت کشور هستند و دولت باید به آنها توجه ویژه نشان دهد.

محمد اقارب پرست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: پیش از شکل‌گیری شرکت شهرک‌ها، بیش از 12 شهرک صنعتی در اصفهان وجود داشته است.

وی به نقش هیئت امنای شهرک‌های صنعتی در شکل‌گیری شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: ساخت بسیاری از شرکت‌ها پیش از سال 88 این‌گونه اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در اساس‌نامه جدید شرکت شهرک‌های صنعتی، این موضوع انجام نمی‌شود گفت: این مسئله می‌تواند با تعامل بخش خصوصی و دولتی رفع شود.

اقارب پرست با اشاره به مشکلاتی که در دفترچه‌های واگذاری زمین از سوی شرکت شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران وجود دارد، گفت: این دفترچه‌ها یک طرفه تنظیم‌شده‌اند و حقوق سرمایه‌گذار در آن رعایت نشده است و او راهی به جز قبول آن ندارد درحالی‌که طبق ماده 19 قانون مدنی در صورت نبود رضایت در یکی از طرفین، قرارداد باطل است.

وی ادامه داد: درحالی‌که در این قراردادها برای سرمایه‌گذاران در صورت قصور، جریمه‌هایی در نظر گرفته‌شده، شرکت شهرک‌ها هیچ‌گونه تعهد زمانی ندارد.

دبیر انجمن هیئت امناهای شهرک‌های صنعت با بیان اینکه شرکت شهرک‌ها با عناوین مختلف از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها قدرالسهم دریافت می‌کند، گفت: قانون مجلس تاکید دارد که مطالبه بهای اراضی واگذارشده به متقاضیان به قیمت روز و بیش از هزینه‌های آماده سازی و قیمت تمام‌شده مخالف هدف و خارج از حدود اختیارات قوه مجریه در وضع مقررات دولتی است.

بعضی اختیارات کشوری در حوزه صنعت به استان واگذار شود

در ادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در اصفهان دعوت کرده‌ایم و ایشان به زودی به استان ما سفر می‌کند.

مظفر انصاری با تاکید بر اینکه باید به وعده‌هایی که به صنعتگران می‌دهیم عمل کنیم، گفت: راهی به جز واگذاری برخی اختیارات کشور به استان برای حل مشکل صنایع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید منتظر تهران ماند تا مشکلات حل شود، اظهار کرد: نباید با صنعت با شیوه کمیته امدادی برخورد کرد.

انصاری عنوان کرد: مسئله استقرار صنایع در شعاع 50 کیلومتری به رویکردی ویژه نیاز دارد، چراکه بعضی شهرستان‌ها تنها محدوده‌ای نزدیک به 50 کیلومتر دارند.

وی به حضور مدیرانی باسابقه در واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و افزود: اصفهان در حوزه‌های مختلف صنفی و صنعتی به هم پیوستگی مطلوبی دارد.

وی پیشنهاد کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی زیرساخت‌های لازم را برای ورود تشویقی صنعتگران به مناطق محروم استان فراهم کند.

انصاری خاطرنشان کرد: حدود 600 نفر از افراد خرده پا در صنعت نساجی استان فعال‌اند که لازم است با انتقال آنها به شهرک‌های صنعتی ایمنی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/2301/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول