اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جلسه ستاد مدیریت بحران آبیک گزارش می‌دهد

رنگ و بوی بحران در ورودی اتوبان آبیک

در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک از رنگ و بوی بحران در ورودی اتوبان آبیک تا تسهیل تردد روستائیان روستاهای کوهپایه این شهرستان در برف سخن به میان آمد.

رنگ و بوی بحران در ورودی اتوبان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک عصر امروز با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک، مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک با اشاره به آغاز فصل سرما بر بررسی وضعیت راه‌های اصلی، روستایی و پل‌های موجود در شهرستان آبیک از سوی مسئولان راه و شهرسازی شهرستان آبیک و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

یدالله رمضانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک از راه‌اندازی تمام ماشین‌آلات زمستانی از 10 مهرماه خبر داد و گفت: حمل دو هزار تن ماسه صورت گرفته و حمل نمک و دیگر ادوات و لوازم زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه گفته شد که پل ورودی روستای طیخور و پل سه راهی حاجی‌تپه از نظر رد کردن آب در هنگام بارش باران کوچک هستند و نمی‌توانند آب‌ها را از خود عبور دهند بنابراین برای پل طیخور 950 میلیون ریال و پل حاجی‌تپه یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است تا تعریض و احداث آنها صورت گیرد.

در این جلسه یکی از مسئولان گفت که چرا در جلسات ستاد مدیریت بحران مشکلات مطرح می‌شود و اعتباری برای شهرستان آبیک در نظر گرفته نمی‌شود ولی در شهرستان‌های دیگر اعتبارات خوبی اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک در ادامه جلسه از رنگ و بوی بحران در ورودی اتوبان شهر آبیک خبر داد و گفت: سه تا شش ماه گذشته ولی پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و اگر کوچک‌ترین مشکلی رخ دهد جز شهرداری هیچ ارگانی پاسخگو نیست.

رمضانی همجنین گفت: هشت تیر برق در ورودی اتوبان برچیده شده و تابلوی 60 میلیون ریالی که نصب شده بود، به سرقت برده شده است و این در حالی است که فاصله و اختلاف رمپ تا آسفالت 30 سانتیمتر است و اگر سواری بیفتد حادثه ناگواری در ورودی اتوبان رخ خواهد داد.

سرپرست شهرداری آبیک در پاسخ به مطالب ارائه شده از سوی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک اظهار داشت: به دلیل مسائل فنی فعلا پروژه ورودی اتوبان شهر آبیک متوقف شده است و شوراهای اسلامی شهر آبیک صلاح دانسته که مطالعه و بررسی بیشتری بر روی پروژه صورت گیرد.

فرید شریعت‌پناهی افزود: فاصله میدان مادر تا اتوبان کم است و همین موضوع سبب می‌شود شیبی که از زیرگذر وجود دارد سرعتش تند شود.

وی ادامه داد: یک کارشناس دعوت شده تا پروژه را بررسی کرده و از وضعیت بحرانی خارج کند چرا که در گذشته ورودی اتوبان با کار کارشناسی احداث نشده و در احداث آن عجولانه تصمیم‌گیری شده است.

باید گفت که با توجه به احداث شهرک دانشگاهی و شهرک صنعتی، وجود جاده سلامت و راه آبیک به آبیک علیا احداث پل روگذر از نیازهای ضروری این شهر خواهد بود که امیدواریم مسئولان تدابیر لازم را برای تحقق این امر بیاندیشند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک نیز در این جلسه گفت: در روستاها با توجه به کاهش تردد در فصل سرما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد بنابر این مطلوب است مسئولان در هنگام بارش برف و کولاک تدابیر لازم را برای بازگشایی معابر روستاهای کوهپایه‌ای مانند غریب‌مزرعه، قاضی‌کلایه، کزلک و طیخور بیاندیشند و روستائیان به راحتی به شهر تردد کنند.

یدالله رمضانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آبیک در پاسخ به درخواست بخشدار گفت: اکیپی را آماده کرده‌ایم تا راه بازگشایی روستاهای کوهپایه‌ای را در هنگام بارش برف انجام دهند.

انتهای پیام/77006/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول