اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ملایر:

شبکه توزیع آرد و نان ملایر باید ساماندهی شود

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ملایر خواستار ساماندهی شبکه توزیع آرد و نان ملایر و مکان‌یابی مناسب شد.

شبکه توزیع آرد و نان ملایر باید ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر صحبت‌الله نجفی بعدازظهر امروز در جلسه کمسیون تنظیم بازار در ملایر مهم‌ترین بحث در سطح بازار را نظارت و کنترل قیمت‌های کالاها عنوان کرد و  اظهار داشت‌: وظیفه مسئولان و دستگاه‌های نظارتی به ویژه اداره صنعت، معدن و تجارت، کنترل بازار و تثبیت قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی مردم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش بی‌رویه برخی اقلام اساسی از جمله مرغ و سایر فرآورده‌های گوشتی در بازار مواجه هستیم، افزود: در این زمینه علت افزایش باید بررسی شود تا به مردم فشار مالی وارد نشود.

معاون فرماندار ملایر با اشاره به مشکلات واحدهای مرغداری در زمینه تأمین نهاده‌های دامی ابراز داشت: باید با توجه به ظرفیت‌های این واحدها مشکلات هرچه سریعتر رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در زمینه آرد و نان گفت: در سهمیه‌بندی برای توزیع آرد و نان سهمیه هر فرد به 7.5 کیلو آرد رسیده بود که با پیگیری‌های انجام شده، توانستیم این سهمیه را برای هر فرد به 8.5 کیلو برسانیم.

نجفی بر ضرورت تشدید نظارت بر عملکرد نانوایی‌های ملایر و نحوه پخت نان تاکید کرد و افزود: سهمیه اعلام شده باید هرچه زودتر جذب شود تا نانوایی‌ها متضرر نشده و توازنی برای درآمد ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تأمین آرد، شبکه توزیع و مکان‌یابی آرد دارای مشکل است، بیان داشت: در این زمینه باید این موارد هرچه زودتر ساماندهی شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مرغ طی روزهای گذشته در شهرستان گفت: در این راستا کاهش جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی در تابستان و گران شدن نهاده‌های دامی از عوامل افزایش قیمت است.

نبی‌الله احمدی با اشاره به اینکه 80 درصد نهاده‌های دامی وارداتی است، افزود: میزان جوجه‌ریزی در اردیبهشت امسال، 341 هزار قطعه بوده است.

وی تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان به دلیل گران بودن نهاده‌های دامی تا مهرماه کاهش محسوسی داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز به اقدامات انجام گرفته بر عملکرد نانوایی‌های شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر آمار و اطلاعات نانوایی‌های شهرستان از جزئی‌ترین موارد در حال بررسی است.

داریوش صفاری افزود: در این زمینه با داشتن اطلاعات و آمار، مشکلات نانوایی‌ها و تخلفات زودتر بررسی می‌شود و تاکنون نیز طبق اقداماتی که از ابتدای سال جاری صورت گرفته به پرونده‌ها و شکایات از نانوایی‌ها رسیدگی شده و واحدهای متخلف تعطیل و یا سهمیه آنها قطع شده است.

وی از مراجع و تعزیرات خواست پرونده تخلفات نانوایی‌ها را سریع‌تر و در اولویت بررسی قرار دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به اینکه هزار و 183 مورد بازرسی در واحدهای بازرسی و آرد و نان در شش ماه نخست سال انجام شده، تصریح کرد: 750 واحد متخلف در این دو واحد بازرسی شناسایی شد.

وی یادآور شد: از 369 فقره گشت مشترک در واحدهای بازرسی و شورای آرد و نان، بازرسی از 767 واحد به عمل آمد که 99 واحد متخلف شناسایی شد.

رئیس مجمع امور صنفی ملایر نیز از انجام 217 مورد بازرسی از واحدهای صنفی ملایر در شهریور ماه خبر داد و گفت: از این تعداد 24 واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

احمد تیموری افزود: علاوه بر این، از بازرسی انجام شده از 33 واحد صنفی طرح شبنم نیز 10 واحد به عنوان متخلف شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: 157 هزار جلد دفتر دولتی بین واحدهای صنفی این شهرستان طی دو مرحله توزیع شده است.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول