اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن پیمانکاران همدان:

دولت قیر کیفیت پایین را به کارخانجات آسفالت می‌دهد

دبیر انجمن پیمانکاران همدان گفت: دولت قیر با کیفیت را صادر می‌کند و قیر با کیفیت پایین را در اختیار اداره راه و شهرسازی، برای تولید آسفالت قرار می‌دهد.

دولت قیر کیفیت پایین را به کارخانجات آسفالت می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی اسکندری ظهر امروز در سومین جلسه شورای فنی استان همدان با بیان اینکه مرجع تصمیم‌گیری درباره مسائل عمرانی و فنی در استان شورای فنی است، اظهار داشت: بعضی افراد و دستگاه‌های اجرایی از تصمیمات شورای فنی تمکین نمی‌کنند که باعث ایجاد گرفتاری برای پیمانکاران شده است.

وی ادامه داد: برخی از ناظرین شهرداری بر سر پروژه‌ها از موضوعات نظارتی مانند «فهرست بها و سرجمع» هیچ اطلاعی نداشته و نیازمند آموزش هستند.

دبیر انجمن پیمانکاران استان همدان گفت: دولت قیر خوب را صادر و قیر کیفیت پایین را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار می‌دهد که این موضوع باعث کاهش کیفیت آسفالت تولیدی می‌شود.

اجرای سازه‌های بتنی ارزان‌تر از سازه‌های فلزی است

همچنین در ادامه جلسه رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان همدان با بیان اینکه در استان مشکل تولید شن نداریم ابراز داشت: بیشترین دغدغه پیمانکاران مسئله تأمین ماسه است که از خارج استان تأمین می‌شود.

مهدی درویشی با اشاره به اینکه واحدهای تولید بتن آماده از لحاظ مصالح مشکلی نداشته و بتن استاندارد تولید می‌شود، تصریح کرد: مشکل در نحوه اجرای بتن ریزی در محل پروژه‌ها است. 

وی افزود: پروژه‌های بتنی نسبت به طرح‌های فلزی 35 درصد ارزان‌تر انجام می‌شود. 

رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان همدان با بیان اینکه عوامل اجرایی در پروژه‌ها نیازمند آموزش درباره چگونگی اجرای بتن‌ریزی هستند اذعان کرد: در بحث نظارت بر عملکرد اجرای پروژه‌ها مشکل داریم که باید این موضوع را پیگیری و مشکل را حل کرد.

نظارت، عامل چهارم اجرای پروژه‌های عمرانی

در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه آموزش برای مجریان پروژه‌های عمرانی لازم است گفت: بسیاری از کارشناسان نسبت به شرایط عمومی پیمان به صورت دقیق اطلاعی ندارند و نیازمند آموزش هستند.

حسن ظفری با اشاره به اینکه موج استفاده از بتن در پروژه‌های عمرانی استان ایجاد شده است، تصریح کرد: باید ساز و کارهایی برای استفاده از این ظرفیت تعریف شود.

وی عامل چهارم اجرای پروژه‌های عمرانی را نظارت دانست و ابراز داشت: نظارت باید توسط مهندسین ناظر و مشاور انجام شود که در استان از این موضوع به خوبی استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/89019/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول