اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‎های گلستان:

50 درصد جرائم افراد زیر 18 سال مربوط به سرقت است

مدیر کل زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گلستان گفت: پرونده هر فرد زیر 18 سالی که جرمی را مرتکب می‎شود به دادگاه اطفال ارجاع شده و در صورت محکومیت به کانون اصلاح و تربیت فرستاده خواهد شد.

50 درصد جرائم افراد زیر 18 سال مربوط به سرقت است

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، محمود امینی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: بیش از 50 درصد از جرائم این کودکان و نوجوانان مربوط به سرقت است که شامل سرقت پول، مواد غذایی و سرقت از داخل خودرو می‌شود.

یک کودک 10 ساله قدرت تشخیص دادن خیلی از مسائل را ندارد

وی با بیان اینکه یک کودک 10 ساله قدرت تشخیص دادن خیلی از مسائل را ندارد، تصریح کرد: از نظر ما کودکانی که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‎شوند گناهکار نیستند و غالبا در اثر اصرار والدین خود که دچار اعتیاد و آلوده به مواد مخدر هستند، دست به ارتکاب جرم می‎زنند.

مدیر کل زندان‎ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان افزود: در کانون اصلاح و تربیت گرگان به لحاظ تیم‎های تخصصی از بدو ورود کودکان و نوجوانان به این مرکز، آنها را تحت آموزش مهارت‎های زندگی و آموزش‎های دینی و اعتقادی، درمانی و روانشناختی قرار می‎دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‎های احکام، روخوانی و تفسیر قرآن کریم، آموزش مهارت‎های ارتباطی، فنی و حرفه‎ای و همچنین برگزاری نماز جماعت و انجام مراسم‎های پرفیضی همچون اعتکاف، زیارت عاشورا و ... از جمله اقداماتی است که در راستای اصلاح رفتار کودکان مجرم در این مرکز صورت می‎پذیرد.

امینی اذعان کرد: متأسفانه با وجود تمام زحماتی که در کانون اصلاح و تربیت صورت می‎پذیرد، باز هم شاهد هستیم که بسیاری از این کودکان پس از مراجعه به محیط پر از آسیب و خطر، خانه و خانواده خود مجددا مرتکب جرم شده و به کانون فرستاده می‌شوند.

غالب کودکان مجرم با تهدید و تشویق والدین خود مرتکب جرائم می‎شوند

وی بیان داشت: در بررسی‎های به عمل آمده توسط کارشناسان متوجه شدیم که غالب کودکانی که مجددا به کانون اصلاح و تربیت فرستاده می‎شوند با تهدید و تشویق والدین خود مرتکب جرائمی نظیر سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و ... می‎شوند که این مسئله‎ای بسیار آزاردهنده است.

وی در پایان خواستار تصویب کمک 100 میلیون تومانی به کانون اصلاح و تربیت گرگان از سوی شورای برنامه‎ریزی استان به منظور به کارگیری متخصصین مجرب، شاداب‎سازی و زیباسازی محیط، توسعه مباحث آموزشی و فضای کتابخانه کانون و توسعه فعالیت‌های مربوط به آموزش مهارت‎های شغلی کودکان این مرکز شد.

انتهای پیام/2307/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول