اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 مهر سال جاری

صد و هفتمین مدرسه خیرساز در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بهره‌برداری صد و هفتمین مدرسه خیرساز 18 مهر ماه سال جاری در قم خبر داد.

صد و هفتمین مدرسه خیرساز در قم افتتاح می‌شود

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مجمع خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: این مجمع کار هدایت و جذب خیرین را بر عهده دارد و تاکنون توفیق مشارکت در احداث و تعمیر مدارس استان را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت 106 مدرسه با هزار و 139 کلاس و 152 هزار و 650 متر مربع زیربنا، احداث 55 باب نمازخانه در مدارس قدیمی با زیربنای 8 هزار و 525 متر مربع از جمله اقدامات مجمع خیرین مدرسه‌ساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم احداث 9 سالن ورزشی و کتابخانه و کارگاه با زیربنای 6 هزار و 200 متر مربع، اهدای 89 قطعه زمین و خانه مسکونی برای احداث مدرسه با مساحت 310 هزار و 638 مترمربع را از اقدامات دیگر مجمع خیرین مدرسه‌ساز ذکر کرد.

وی از احداث مدرسه خیری دبیرستان دکتر مهدی خرمی‌روز خبر داد و افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار و 578 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 140 متر مربع به همت اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم احداث شده است.

پورگلیان عنوان داشت: این مدرسه علاوه بر 12 کلاس درس، دارای 10 اتاق اداری و جانبی و سه سالن و کارگاه و نمازخانه است.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه از سوی جوان‌ترین خیر استان احداث شده است.

دکتر مهدی خرمی‌روز متولد فروردین سال 1361 و دارای مدرک دکتری رشته معماری از دانشگاه تهران است. وی که از سال‌ها پیش انجام یک عمل خیر را در ذهن خود می‌پروراند، در سفری به شهر قم، نزد پسر عموی خود علیرضا خرمی رفت و از وی خواست تا پیشنهادی در خصوص انجام یک کار خیر به وی بدهد.

علیرضا خرمی که در سال‌ها پیش پدربزرگ خود را تشویق به ساخت یک مدرسه کرده بود، پسر عموی خود را نیز به امر مدرسه‌سازی تشویق کرد.

ساخت مدرسه به دلیل آنکه مدرسه خاستگاه و محل رشد انسان‌هایی است که در آینده خدمات بزرگی به جامعه می‌کنند، از هر کاری ارجح‌تر است. همین امر سبب شد این خیر تصمیم به ساخت مدرسه‌ای در یکی از محروم‌ترین مناطق استان قم بگیرد.

خرمی کلنگ دبیرستانی را در منطقه نیروگاه در سال گذشته به زمین زد و اکنون این مدرسه آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/78003/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول