اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار خبر داد

30 مدرسه در بهار زیر پوشش طرح مروج سلامت

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: در شهرستان بهار 30 مدرسه زیر پوشش طرح مروج سلامت قرار دارد.

30 مدرسه در بهار زیر پوشش طرح مروج سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی ظهر امروز در بازدید از مدارس طرح مروج سلامت در شهرستان بهار اظهار داشت: در طرح مدارس مروج سلامت هشت برنامه که حول سلامت روان و جسم قرار دارد، اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: نخستین برنامه از این طرح برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس است که براساس آن بحث‌های مرتبط با تغذیه، حوادث و سوانح، دخانیات، پیشگیری از اعتیاد و نیز هفت رفتار پرخطر به دانش‌آموزان والدین و کارکنان ارائه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهار تصریح کرد: ارائه خدمات بالینی در مدارس به منظور رفع آسیب‌های روانی در دانش‌ آموزان و نیز کارکنان مدارس دومین برنامه در این طرح است.

این مسئول افزود: سلامت محیط مدرسه دیگر برنامه این طرح خواهد بود که می‌تواند شامل زیباسازی فضای مدرسه بوفه مدارس و جعبه کمک‌های اولیه باشد.

زارعی گفت: بهبود تغذیه در مدارس دیگر محور این طرح است که شامل آموزش در این راستا و نیز فراهم کردن بستری برای اجرای طرح لقمه‌های سالم در مدارس است.

وی ادامه داد: تمرکز فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس دیگر محور این طرح است و همچنین ارتقای سلامت کارکنان مدارس به عنوان ششمین برنامه از این طرح در مدارس اجرایی خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بهار تصریح داشت: خدمات سلامت روان و مشاوره و همچنین مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های مدارس از دیگر برنامه‌های طرح مدارس مروج سلامت در سال تحصیلی جدید در مدارس خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر ساله برای مدیران و مربیان مدارسی که زیر پوشش طرح مدارس مروج سلامت قرار می‌گیرند، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به منظور به‌روز شدن اطلاعات این افراد در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت مدارس برگزار می‌شود.

زارعی به اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس مروج سلامت اشاره کرد و افزود: مدارس مروج سلامت از نظر چگونگی عملکرد برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها، مربیان و مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ستاره‌دار می‌شوند.

معاون فرماندار بهار نیز در ادامه گفت: نوجوانان و جوانان بخش بزرگی از جمعیت پویا و آینده‌ساز کشورها را تشکیل می‌دهد و جامعه هدف به عنوان قشر عظیم آسیب‌پذیر در سطح جامعه محسوب می‌شوند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

علی‌اکبر سلطانی‌راد متذکر شد: دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی هستند که گروه هدف در این طرح محسوب می‌شوند و اجرای این طرح پرثمر است و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان را در بر دارد.

وی در پایان اذعان داشت: در آموزه‌های دینی به بهداشت توجه ویژه‌ای شده و سلامت دانش‌آموزان روحیه و امید و نشاط را در آنان افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/89028/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول