اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان:

فقر و مشکلات مالی دلیلی غیرموجه برای به تعویق انداختن ازدواج است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان گفت: فقر و مشکلات مالی دلیلی غیرموجه برای به تعویق انداختن ازدواج است.

فقر و مشکلات مالی دلیلی غیرموجه برای به تعویق انداختن ازدواج است

  به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی‌زاده ظهر امروز در مراسم جشن سالروز فرخنده پیوند آسمانی امام علی(ع) با دخت نبی اکرم(ص) در دانشگاه آزاد که به همت دفتر کانون و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، ضمن تشکر از متولیان این مراسم حلول ماه ذی‌الحجه و سالروز پیوند امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و جلوه‌هایی از سیره عملی آن دو بزرگوار را تبیین کرد.

وی به مشورت پیامبر(ص) با حضرت فاطمه در مورد ازدواج در عصر جاهلیت اشاره کرد و از والدین خواست که ازدواج را به دختران خود به هر دلیلی تحمیل نکنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد لرستان همچنین از وضعیت مالی ضعیف حضرت امام علی (ع)در هنگام خواستگاری از حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی برای جوانان در ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یاد کرد و افزود: فقر و مشکلات مالی دلیلی غیرموجه برای به تعویق انداختن ازدواج است و از دانشجویان خواست در ازدواج و تشکیل خانواده تعجیل کنند.

وی با اشاره به جهیزیه ساده و آغاز یک زندگی با حداقل امکانات توسط این زوج از آنان به عنوان الگویی برای مسلمانان نام برد و خواستار ترویج و گسترش ساده زیستی در جامعه شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌زاده همچنین از عشق و علاقه شدید این زوج نسبت به یکدیگر و فداکاری حضرت فاطمه(س) سخن گفت و عشق و محبت را لازمه زندگی مشترک دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم از لزوم رحمت و مودت بین زوجین سخن گفت و رحمت را علاقه درونی و مودت را به زبان آوردن این علاقه دانست.

این مقام مسئول همچنین مدیریت کانون خانواده و رازداری را از شاخصه‌های یک زن مسلمان دانست و از زنان خواست عزت همسر خود را نزد دیگران حفظ کنند و سپس به نکاتی در این مورد در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد.

حجت الاسلام موسوی‌زاده همچنین از مردان و زنان خواست با همسرشان درست رفتار کنند، تا کانون خانواده همچنان گرم مانده و از طلاق و از هم پاشیده شدن زندگی و مشکلات پس از آن جلوگیری شود.

در پایان نیز 30 نفر از برگزیدگان هجدهمین جشنواره پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژوهشی- ادبی – هنری کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد با اهداء لوح تقدیر  و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول