اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه محقق شد

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و زهرا (س) در بندر چارک

جشن ویژه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع) از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه در شهر چارک برگزار شد.

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و زهرا (س) در بندر چارک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، در این مراسم که دوشنبه‌شب مصادف با اول ذی‌الحجه و شامگاه ازدواج مولی الموحدین علی (ع) و کوثر عالم هستی حضرت زهرای مرضیه (س) تحت عنوان پیوند آسمانی در محل مجتمع فرهنگی بندر چارک برگزار شد، جمعی از مسئولان از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین شاکری امام جمعه بندر چارک، محامدی بخشدار بخش شیبکوه و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های شاد هنری از قبیل موسیقی، نمایش طنز و شعرخوانی، حجت‌الاسلام اصغر شاکری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ازدواج این دو بزرگوار با هم به امر الهی صورت گرفت، زیرا فقط خود این دو بزرگوار می‌توانستند مکمل و هم تراز یکدیگر باشند و اگر علی (ع) نبود احدی وجود نداشت که شأنیت ازدواج با بانوی اول اسلام داشته باشد و از طرفی این موضوع در مورد حضرت زهرا (س) نیز همین گونه است که اگر حضرت زهرا نیز نبودند همسری برای مولای متقیان علی (ع) پیدا نمی‌شد.

شاکری افزود: بنابراین ازدواج این دو وجود طیب و مطهر به امر خداوند متعال و برای ایجاد نسل عصمت بود.

امام جمعه بندرچارک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این ازدواج میمون و خجسته دارای برکاتی است که عالم هستی تا به امروز و تا قیام قیامت از آن بهره‌مند خواهد بود.

شاکری خاطرنشان کرد: این ازدواج دارای پیام‌های بسیاری است که می‌تواند به عنوان الگویی برای بهتر زیستن مورد توجه قرار گیرد که سادگی در عین زیبایی یکی از پیام‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم عروسی باید الگوی خود را پیدا کند تا امر ازدواج برای جوانان سهل و آسان شود و ما الگویی بهتر از ازدواج حضرت علی (ع) نداریم لذا هم خانواده‌ها و هم جوانان باید از افراط و اسراف دوری کنند در عین حال مواظب باشند زندگی خود را با گناه آغاز نکنند تا بنیان خانواده مستحکم بماند.

شاکری در پایان گفت: توجه بیش از حد به ظواهر هم امر ازدواج را دشوار می‌کند و هم در آینده مشکلاتی را برای زوج‌های جوان ایجاد خواهد کرد که ممکن است بسیار ناخوشایند باشد، آنچه که می‌تواند در انتخاب همسر اصل قرار گیرد ایمان، صداقت و نجابت است.

انتهای پیام/88001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول