اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره فیلم فجر:

سیاسی‌کاری رمق فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد را گرفته است

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره فیلم فجر گفت: سیاسی‌کاری رمق فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد را گرفته است.

سیاسی‌کاری رمق فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد را گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هادی محقق متولد 1357 در شهرستان کهگیلویه که فعالیت هنری خود در زمینه سینما را از سال 1379 آغاز و در فیلم‌های سینمایی هم‌چون " دست‌های خالی"، " پیک‌نیک در میدان جنگ" و "مرزی برای زندگی" به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

این فیلمساز کهگیلویه و بویراحمدی که حضور به عنوان دستیار کارگردان در آثار تلویزیونی از جمله "گل بارون‌زده" را در کارنامه هنری خود دارد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کار فیلمبرداری فیلم سینمایی "او سنگ می‌زند" در اوایل تیر ماه سال گذشته آغاز شد که این فیلم توانست در همین مدت کم در میان فیلم‌های راه یافته در بخش جشنواره سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر قرار بگیرد.

این نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی" او سنگ می‌زند" با تأکید بر این‌که این اثر متعلق به همه مردم استان است اظهار داشت: رشد و تعالی در زمینه‌های مختلف منوط به یک منطقه خاص نبوده و در پیشرفت و افتخارات یک هنرمند همه مردم آن استان سهیم هستند.

محقق با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره‌های کودک، رشد و زلین در کشور چک افزود: در این فیلم میثم ریاحی به عنوان فیلمبردار، احسان نوبخت به عنوان صدابردار، ستار اورکی به عنوان آهنگ‌ساز و حسین ابوالصدق به عنوان صداگذار حضور داشتند.

وی با بیان این‌که هنر سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد جای رشد دارد ابراز داشت: دغدغه استاندار باید دغدغه فرهنگ و هنر در این استان باشد.

وی با بیان این‌که باید به هر مقوله‌ای در جای خود نگاه کرد، افزود: مسئولان ارشد استانی باید دست از سیاسی‌بازی بردارند و به هنر با دید سیاست نگاه نکنند و حمایت از هنر و فرهنگ را در دستور کار خود قرار دهند.

محقق با اشاره به نبود سینما در مرکز استان گفت: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران هر ساله به عنوان یک شهر توریستی میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است که نبود سینما در این شهر علاوه بر ضربه به هنر سینما یک معضل در بحث گردشگری و فرهنگی این شهر است.

نویسنده و کارگردان " او سنگ می‌زند" با اشاره به نبود فیلمساز حرفه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: ضمن عدم تعبیر سوء در این استان جوانان مستعد و با انگیزه‌ای وجود دارد که با جان و دل و خودجوش در حال فیلمسازی هستند که به تنهایی و بدون حامی مالی راه به جایی نمی‌برند.

محقق با بیان این‌که در یک پروسه هنری مانند سینما باید هزینه و سرمایه کافی وجود داشته باشد، افزود: در خلق یک اثر هنری عوامل زیادی دست دارند که اساسی‌ترین موضوع بحث هزینه است و باید برای خلق یک اثر هزینه شود.

وی با اشاره به کارگردانی فیلم "نگاهی به آسمان" در سال‌های اخیر بیان داشت: این فیلم با حمایت شبکه دنا و در شهرستان کهگیلویه ساخته شد که توانست چندین جایزه ملی و بین‌المللی در کشورهای آلمان، هند و آمریکا را از آن خود کند.

این هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی از دیگر آثار خود به کارگردانی تله فیلم "برادران سرزمین من" اشاره و تصریح کرد: این اثر به عنوان اولین فیلم ساخته شده درباره اهل تسنن و اهل تشیع به کمک شبکه استانی خراسان رضوی در سال 1389 ساخته شد.

محقق در پاسخ به این سؤال که اگر در استان حامی و پشتیبان مالی پیدا شود آیا حاضر است فیلم بعدی خود را در این استان بسازد گفت: پس از سال‌ها کار هنری و کسب تجارب گوناگون در زمینه فیلمسازی در شرف ساخت فیلم جدیدی هستم که در صورت تامین هزینه و سرمایه‌گذار می‌تواند مدعی حضور در جشنواره‌های بزرگ و بین‌المللی باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رشد فرهنگ و هنر این استان اظهار داشت: امین کمالوندی یکی از تاثیرگذارترین مسئولان هنری این استان بوده که در چند سال اخیر با عملکرد مثبت و تاثیرگذار خود در زمینه برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، راه‌یابی گروه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر به مراحل جشنواره‌ای همچون فجر و احداث و ترمیم زیرساخت های فرهنگی و هنری این استان، خدمات زیادی حتی فراتر از توان خود به این استان کرده است.

محقق با بیان اینکه از لحاظ خط و مشی سیاسی با آقای کمالوند همسو و یک خط نیستم بیان داشت: استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد اگر بخواهد بر طبق شعار دولت مبنی بر اعتدال عمل کند در بخش فرهنگ و هنر این استان باید با لحاظ شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران عمل کند و مدیرکل کنونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با پشت سر گذاشتن آزمون و خطاها نشان داده که یک مهره ارزشمند برای فرهنگ و هنر این استان است و ای کاش کمالوند بماند و کار کند.

انتهای پیام/2571/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول