اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان آفتاب، مهتاب و زمین:

هنرمندان از مراسم افتتاحیه راضی نبودند

کارگردان آفتاب، مهتاب و زمین گفت: مراسم افتتاحیه به هیچ عنوان در شأن اصفهان و مهمانان نشست نبود، شأن هنرمندان به هیچ وجه حفظ نشده بود.

هنرمندان از مراسم افتتاحیه راضی نبودند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قوی‌تن در حاشیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آفتاب، مهتاب و زمین در جشنواره فجر سال گذشته حضور داشت.

وی افزود: داستان فیلم درباره دختربچه‎ای است که رابطه عاطفی عمیقی با یک روحانی می‌‌‌‌گیرد، این فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و هم اینک در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد.

کارگردان آفتاب، مهتاب و زمین ادامه داد: به لحاظ ظاهری صحبت‌هایی با من شد که با سهراب سپهری شباهت دارم، اما این فیلم داستان زندگی سهراب نیست و من قصد نمود دادن آن را نداشتم.

وی گفت: قصد دارم فیلمی از سهراب سپهری را بسازم و صحبت‌هایی در این خصوص انجام شده است و هم اکنون در مرحله تحقیقات قرار دارد.

قوی تن در خصوص مراسم افتتاحیه جشنواره گفت: این میزبانی و این افتتاحیه در شأن اصفهان نبود، زیرا از اصفهان بیش از این انتظار می‌رفت.

وی افزود: اصفهان با معماری خوب و فضاهای زیبا انتظار داریم که افتتاحیه را در یک سالن استاندارد و با صندلی‌های استاندارد، با پرده نمایش استاندارد ببینیم.

این کارگردان گفت: شأن و شئونات هنرمندان باید رعایت شود، زیرا بسیاری از هنرمندان در مراسم افتتاحیه جای مخصوص نداشتند و نمی‌توانستند هم به این وضع اعتراض بکنند.

وی ادامه داد: حیف است که جشنواره‌ای با این همه هزینه به این شکل برگزار شود، استاندار، شهردار در این جلسه حضور داشتند، اما هیچ کدام به سالن نامناسب مراسم افتتاحیه اشاره‌ای نکردند.

قوی تن اضافه کرد: جشنواره کودک فوق‌العاده می‌تواند در روند توسعه سینمای کودک می‌تواند موثر باشد، این جشنواره در آینده سینمای کودک و جامعه بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: سینمای کودک همیشه در حد یک جشنواره می‌ماند، هر ساله هزینه زیادی صورت می‌گیرد و کارگردانان فیلم‌های خود را با عجله به جشنواره می‌آورند، سپس چند پروانه زرین به آنها اهدا می شود و همه چیز به پایان می‌رسد.

کارگردان و منتقد سینما گفت: دولت باید حمایت همه جانبه‌ای را از فیلم‌های جشنواره صورت دهد، به شکلی که هر ساله فیلم‌ها را حتی تا یک چهارم قیمت بلیط در سینماها اکران کنند تا کودکان و نوجوانان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و شهرداری و سایر مراکز باید با هم متحد شوند و به حمایت از سینمای کودک بپردازند.

انتهای پیام/63019/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول