اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری جشنواره‌ها به هنرمندان فرصت بهره‌برداری می‌دهد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌ها به هنرمندان فرصت بهره‌برداری می‌دهد.

برگزاری جشنواره‌ها به هنرمندان فرصت بهره‌برداری می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، علی مرادخانی با بیان این‌که با اصل برگزاری جشنواره تئاتر موافقم، آموزش و معرفت‌افزایی را مورد تاکید قرار داد و حساسیت و توجه مدیران به حوزه فرهنگ و هنر و ایجاد زمینه بهره‌برداری هنرمندان از این بستر را ضروری دانست.

وی با بیان این‌که تقویت تئاتر در شهرستان‌ها به چند مولفه نیاز دارد، افزود: مهم‌ترین آن مدیریت استان‌ها و نگاهی که بخش مدیریت به حوزه فرهنگ هنر دارد، است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر آن‌ها به مجموعه کار فرهنگ و هنر توجه داشته باشند بقیه مسائل از طریق پشتیبانی معاونت هنری و سیاستگذاری‌های این حوزه مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسئله این است که در حوزه مدیریت استان‌ها بتوانیم افراد را در زمینه توجه به فرهنگ و هنر حساس کنیم و با آن‌ها همراه شویم، تاکید کرد: با این اتفاق بسیاری از مشکلات هنر نمایش در استان‌ها حل و بدون شک تئاتر رشد خواهد کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که باید برای تئاتر شهرستان‌ها و استان‌ها برنامه مدون داشته باشیم، گفت: به اعتقاد من برگزاری جشنواره پیاپی در برخی مواقع به جای این‌که قدرت‌زا و معرفت‌افزا باشد، معرفت زداست و حتی گاهی این اتفاق ممکن است افزایش دانش و آگاهی هنرمندان را موجب نشود.

وی ادامه داد: بنابراین باید در نحوه برگزاری جشنواره‌ها دقت داشته باشیم و ما سعی داریم با بهره‌گیری از صاحب‌نظران، گام‌های موثری را در این حوزه برداریم.

مرادخانی بهره‌مندی از نظرات هنرمندان در استان‌ها مبنی بر میزان اثرگذاری هرساله جشنواره و تبدیل شدن آن به یک حرکت جریان‌ساز را ضروری دانست و افزود: شاید بتوانیم با برگزار کردن جشنواره‌ها در زمانی که فرصت کافی برای هنرمندان وجود دارد بهره‌برداری‌های بیشتر و بهتری داشته باشیم.

وی مجدداً اظهار داشت: با اصل برگزاری جشنواره تئاتر موافق هستم اما در رابطه با چگونگی و زمان برگزاری آن باید بررسی بیشتری انجام داد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتقاد به این‌که جشنواره‌ها باید در سطح خوب و با کیفیت برگزار شود، گفت: در این‌باره و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مسائل درون سیستمی هر استان را بررسی کرد.

وی همچنین از جشنواره به عنوان بستری برای شناسایی ظرفیت‌ها و حرکت به سمت اجرای عموم نام برد و تصریح کرد: مایلم حرکت‌های خوبی در این راستا انجام بگیرد و هنرمندان توانایی‌های خود را در این حوزه و از این طریق بروز دهند.

مرادخانی فعالیت هنرمندان تنها در زمان برگزاری جشنواره را ناشی از ضعف درون سیستمی در حوزه تئاتر عنوان کرد و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که هنرمندان در طول سال فعال باشند در غیر این صورت جشنواره‌ها اثر بخشی لازم را نخواهند داشت.

وی به اهمیت مقوله آموزش در رشد تئاتر اشاره کرد و افزود: برگزاری صرف جشنواره بدون توجه به بعد آموزش ضعف هنرمندان و تئاتر را در بخش‌های مختلف به دنبال خواهد داشت در حالی که با برنامه‌ریزی مشخص و بلند مدت در کنار فعالیت‌های هنری و اجرای، ارتقای کیفی آثار در این بخش ممکن را خواهد کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به امر آموزش را به فعال بودن هنرمندان و اجرای نمایش منطقه وابسته دانست.

وی در رابطه با رفع کمبود فضای تمرین و اجرا به‌ویژه در استان‌ها، اظهار داشت: بخشی از این مشکلات با همکاری مدیریت استان‌ها قابل حل است چراکه در برخی از مناطق کشور به پلاتو و فضای بلک باکسی نیازمندیم.

مرادخانی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با توجه به برنامه دولت قبلی مبنی بر ایجاد تئاتر شهر در کلیت بودجه 93 به دنبال آن باشیم چراکه در شرایط امروز معاونت هنری 13 میلیارد تومان بدهی روز دارد و در مقابل آن بودجه‌ای ندارد.

به گزارش فارس، هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی تا 18 مهرماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/63002/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول