اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی خبر داد

برخورداری 99 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از نعمت آب شرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: 99.86 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی زیرپوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند.

برخورداری 99 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از نعمت آب شرب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول اکبری عصر امروز در نشست مشترکی که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: 99.86 درصد از جمعیت شهری آذربایجان غربی زیرپوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند و کیفیت آب شرب استان نیز به لحاظ انطباق با استانداردهای موجود در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد آب کشور مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: این در حالی است کشورهایی که از 50 درصد منابع آبی خود برای مصارف مختلف استفاده کنند، با تنش آب مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه جمعیت استان آذربایجان غربی افزون بر یک میلیون و 970 هزار و 875 نفر است، افزود: 99.86 درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند.

اکبری، جمعیت زیرپوشش شبکه فاضلاب استان را یک میلیون و 144 هزار و 342 نفر اعلام و تصریح کرد: بیش از 58 درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات فاضلاب شهری قرار دارند.

وی با اشاره به وجود هفت تصفیه‌خانه در شهرستان‌های خوی، سلماس، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، بوکان و میاندوآب، افزود: پنج تصفیه‌خانه نیز در شهرستان‌های نقده، سردشت، شاهین‌دژ، قره‌ضیاءالدین و ماکو در دست احداث هستند که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در این نشست که با محوریت تخصصی کنترل کیفیت آب شرب بهداشتی استان تشکیل شد، گفت: آب این شرکت از طریق 16 واحد آزمایشگاهی در 9 شهرستان استان، کیفیت آب را از منابع تأمین تا نقطه مصرف، به طور مستمر تحت کنترل دارد.

اکبری با اشاره به اهمیت تأمین کیفیت آب شرب، از سرمایه‌گذاری‌های کلان در ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی آب و فاضلاب در استان خبر داد و افزود: با توسعه ایستگاه‌های کلرزنی و بکارگیری بیش از 30 کارشناس آنالیز و کنترل کیفیت آب، توانسته‌ایم توان علمی و تجهیزاتی آزمایشگاه‌های استان را تا حد بالایی ارتقا دهیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های مستمر پایش منابع آب و شستشو گندزدایی مخازن و شبکه، اظهار کرد: با انجام مستمر این اقدامات توانسته‌ایم سلامت میکروبی و کلرسنجی آب شهرستان‌های استان را به بالای 99.9 درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با توجه به نتایج انجام آزمون‌های تخصصی متعدد، کیفیت آب استان را به لحاظ شیمیایی و فلزات سنگین در حد مطلوب عنوان کرد.

اکبری در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد بخش کنترل کیفی و امور آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستائی استان نیز اشاره کرد و با توجه به وجود 2 هزار و 839 روستا در استان، گفت: یک هزار و 808 روستای استان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستائی قرار دارند.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: هم اکنون 64  درصد روستاهای استان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستائی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر 128 پروژه در677 روستای استان در دست اجرا است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها افزون بر 64 هزار و 600 خانواده با 320 هزار نفر جمعیت، از مزایای بهره‌برداری از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/61001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول