اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کاشان خبر داد

افزایش بیماران بستری در بیمارستان اعصاب و روان کاشان

سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان از افزایش بیماران بستری در این بیمارستان خبر داد.

افزایش بیماران بستری در بیمارستان اعصاب و روان کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس ‌از کاشان، فاطمه سادات قریشی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: آمار اختلالات روان‌پزشکی ناشی از مصرف مواد مخدر، جنون ناشی از مصرف شیشه، افسردگی در بخش بستری بیمارستان کارگرنژاد کاشان در حال افزایش است.

وی در مورد خطر افزایش بیماران معتاد به مواد مخدر هشدار داد و متذکر شد: به دنبال افزایش اعتیاد، آمار بیماران بستری در بخش بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد افزایش یافته که این امر می‌تواند مشکلات و معضلات دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان با اشاره به 200 نوع بیماری بهداشت و روان گفت: از تعداد تنها یک درصد از بیماران بهداشت و روان مبتلا به جنون هستند اما جامعه هر بیماری که به روانپزشک مراجعه کند، انگ جنون می‌زند.

به گفته وی نگاه جامعه به بیماران بهداشت و روان، نگاه مثبتی نیست و این تفکر منفی حاکم بر جامعه در مورد بیماران بهداشت و روان سبب شده است تا بسیاری از بیماران اعصاب روان از مراجعه به بیمارستان و پزشک خودداری کنند.

قریشی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به بیماران بهداشت و روان و رفع کمبودهای دارویی آنان خاطرنشان کرد: داروهای بیماران بهداشت و روان نیز به مانند داروهای دیگر کمیاب و گران است و سازمان‌های بیمه‌گر، از تحت پوشش قرار دادن این داروها خودداری می‌کنند.

وی در ادامه با بیان این که از تعداد بیماران اختلالاتی رقم ثابتی در دست نیست یادآور شد: بیماران اختلالاتی بستری در بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد، نمادی از وضعیت سلامت و روان شهرستان نیست.

سرپرست بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان افزود: بسیاری از بیماران بهداشت و روان بستری نمی‌شوند و تنها بیمارانی که بیماری آنان شدیدتر است بستری می‌شوند.

بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان با هزینه‌ای بیش از 70 میلیارد ریال و با زیربنای 6 هزار و 600 متر مربع  از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و با مشارکت 40 درصدی خبر سلامت جواد کارگرنژاد در دو طبقه احداث شد.

این بیمارستان در قالب شش بخش فوق‌تخصصی شامل روان‌پزشکی زنان، روان‌پزشکی مردان، اورژانس روان‌پزشکی زنان، اورژانس روان‌پزشکی مردان، روان‌پزشکی اطفال دختر و روان‌پزشکی اطفال پسر به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام/2406/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول