اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سایه سنگین تعطیلی دولت فدرال بر تدابیر امنیتی سفارتخانه‌های آمریکا

تعطیلی دولت آمریکا بر تامین تدابیر امنیتی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور نیز تاثیر گذاشته و منجر به تاخیر در اجرای برنامه های آموزشی برای 151 گارد امنیت دیپلماتیک آمریکا شده است.

سایه سنگین تعطیلی دولت فدرال بر تدابیر امنیتی سفارتخانه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، اختلاف ادامه دار جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره آمریکا در زمینه تصویب قانون بودجه برای سال مالی جدید واشنگتن و نهایتا تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ اول اکتبر جاری، در حالی وارد هشتمین روز شده است که بن بست بودجه در کنگره، تامین تدابیر امنیتی سفارتخانه های آمریکا و همچنین برنامه های آموزشی مخصوص گاردهای امنیت دیپلماتیک این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

رسانه های خبری آمریکایی گزارش می دهند که اگرچه با وجود تعطیلی دولت واشنگتن، سفارت خانه ها و کنسولگری های آمریکا در خارج از این کشور همچنان باز هستند اما ادامه دار بودن بن بست بودجه در کنگره و طولانی شدن تعطیلی دولت آمریکا می تواند تامین تدابیر امنیتی بیشتر این نهادها را به تاخیر بیندازد.

به دلیل تعطیلی مرکز آموزش پلیس فدرال وزارت امنیت داخلی آمریکا در ایالت «جورجیا» متعاقب تعطیلی دولت واشنگتن، آن گروه از گاردهای امنیت دیپلماتیک آمریکا که قرار بود پیش از اعزام برای عهده دار شدن سمت های جدید خود در خارج از کشور، آموزش های تخصصی ببینند، باید همچنان منتظر بمانند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های جدید امنیتی و پروژه های ترفیعی در سفارت خانه های آمریکا در سراسر جهان نیز با تاخیر روبرو شده اند زیرا امکان صدور قرارداد برای ساخت و سازهای جدید، بازسازی های عمده و اجاره های جدید به دلیل تعطیلی دولت واشنگتن وجود ندارد.

پیشرفت در تامین تدابیر امنیتی بعد از حملات تروریستی مرگبار سال گذشته میلادی در کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی که به مرگ «کریستوفر استیونز» سفیر به همراه سه دیپلمات آمریکایی دیگر انجامید، مطرح شد.

جدیدترین گزارش ها حاکی از آن است که خاموشی موقت صفحات ویژه آژانس های دولتی آمریکا در رسانه های اجتماعی در پی تعطیلی دولت واشنگتن این بار به صفحه توئیتر سفارت آمریکا در شهر «مانیل» مرکز فیلیپین رسیده است؛ این در حالیست که سفارتخانه آمریکا در مانیل از حساب کاربری خود در توئیتر به عنوان یک سکوی حیاتی در راستای انتشار اعلامیه های ضروری و اطلاعات حیاتی استفاده می کرده است.

این سفارتخانه در صفحه توئیتر خود، کاربرانش را به صفحه اصلی توئیتر وزارت خارجه آمریکا ارجاع داده و اعلام کرده است که: به دلیل انقضای مدت زمان تخصیص بودجه (توسط دولت واشنگتن)، این صفحه توئیتر به طور منظم به روز رسانی نخواهد شد.

سفارت آمریکا در ارمنستان نیز احتمالا مجبور خواهد بود در برخی از هزینه های خاص و برگزاری رویدادها به دلیل تعطیلی دولت واشنگتن تجدیدنظر کند؛ سخنگوی سفارتخانه آمریکا در ارمنستان در این باره گفته است: این سفارت به فعالیت خود بر اساس ضرورت حفاظت از منافع آمریکا ادامه می دهد با این حال، برخی از هزینه ها و رویدادها ممکن است مورد تجدیدنظر قرار بگیرند.

سفارت آمریکا در شهر «لیما» پایتخت کشور پرو در آمریکای جنوبی نیز مجبور شده است خدمات دهی خود را به دلیل تعطیلی دولت واشنگتن کاهش دهد.

* لغو برنامه آموزشی گاردهای امنیت دیپلماتیک آمریکا به دلیل تعطیلی دولت واشنگتن

علاوه بر این، به لطف بن بست بودجه ای که در کنگره آمریکا به وجود آمده است، بسیاری از گاردهای امنیتی سفارت خانه های آمریکا نمی توانند پست های خود را در دست بگیرند؛ مشخص نیست که چه تعداد از گاردهای امنیتی سفارت خانه های آمریکا به دلیل تعطیلی دولت واشنگتن قادر به حاضر شدن سر پست هایشان نیستند اما این تعداد بیش از 151 گاردی که وزارت خارجه آمریکا درصدد استخدام و آموزش آنها بوده است، نیست.

خبر توقف برنامه های آموزشی گاردهای امنیتی سفارت خانه های آمریکا در حالی گزارش می شود که پیشتر گزارش های منتشر شده حاکی از آن بود که به دنبال تعطیلی دولت واشنگتن، 72 درصد از افسران اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا نیز به مرخصی های اجباری و بدون حقوق فرستاده شده اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره تاثیر تعطیلی ادامه دار دولت واشنگتن بر روی ادامه ماموریت های حیاتی این وزارت خانه از جمله کمک های نظامی به متحدان کلیدی آمریکا در خاورمیانه و تامین بودجه تدابیر امنیتی در برخی از بخش های ناپایدار جهانی، هشدار داده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بودجه سالانه ای که آمریکا در اختیار ارتش سایر کشورها قرار می دهد تا زمانی که قانون یکپارچه بودجه ای به منظور ادامه فعالیت دولت واشنگتن در کنگره آمریکا به تصویب نرسد، به تاخیر خواهد افتاد.

علاوه بر این، گفته می شود که آمریکا مجبور است تامین بودجه مربوط به مشارکت های خود در آموزش و تجهیز یگان های شبه نظامی علیه تروریسم در آفریقایی شمالی و غربی که محل نفوذ گروه های وابسته به القاعده است را نیز به دلیل تعطیلی دولت واشنگتن تاخیر بیندازد.

از طرف دیگر، همزمان که آمریکا خود را برای خروج از افغانستان در پایان سال 2014 میلادی آماده می کند، تعطیلی طولانی مدت دولت واشنگتن می تواند اجرای برنامه های آموزشی برای نیروهای امنیتی افغان را با تاخیر روبرو کند و از طرف دیگر، تامین برنامه های آموزشی و تدارکاتی برای نیروهای امنیتی پاکستان نیز تحت تاثیر تعطیلی واشنگتن قرار خواهد گرفت.

هشتمین روز از تعطیلی دولت واشنگتن در حالی فرا رسیده است که قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی همچنان در بن بست تصویب قانون بودجه برای سال مالی جدید دولت واشنگتن به سر می برند؛ جمهوریخواهان روی تعویق یک ساله تخصیص بودجه اجرای قانون خدمات درمانی اوباما تاکید دارند و این طرح را عامل کاهش دهنده اشتغال زایی می دانند اما دموکرات های سنا با این ایده جمهوریخواهان مخالف هستند.

سال مالی دولت آمریکا در حالی بدون قانون بودجه جدید آغاز شده است که همزمان با فرا رسیدن 17 اکتبر، تاریخ اعتبار مجوز استقراض دولت واشنگتن نیز به پایان خواهد رسید و کنگره باید سریعا سقف بدهی های دولت آمریکا را افزایش دهد تا مانع از ورشکستگی دولت شود.

این در حالیست که جمهوریخواهان تهدید کرده اند که در صورت عدم موافقت سنا با تعویق اجرای طرح خدمات درمانی، آنها نیز با افزایش سقف بدهی دولت مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول