اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعطیلی دولت آمریکا، سه چهارم کارمندان کاخ سفید را خانه نشین کرده است

دولت آمریکا در آستانه پایان سال مالی واشنگتن و عدم تصویب قانون بودجه جدید در کنگره این کشور، طرحی را ارائه کرد که بر اساس آن، سه چهارم کارمندان کاخ سفید در صورت تعطیل شدن دولت، موقتا اخراج شوند.

تعطیلی دولت آمریکا، سه چهارم کارمندان کاخ سفید را خانه نشین کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره، بن بست بودجه در کاخ سفید و تعطیلی دولت واشنگتن در حالی همزمان با آغاز سال جدید مالی آمریکا اتفاق افتاده است که دولت آمریکا پیش از آغاز این تعطیلی، طرحی را ارائه کرده بود که بر اساس آن، در صورت وقوع تعطیلی و عدم توافق بودجه قانونگذاران آمریکایی، تقریبا سه چهارم کارمندان کاخ سفید، به مرخصی اجباری فرستاده شوند.

بر اساس این طرح که پیش از وقوع تعطیلی دولت واشنگتن و در قالب  نامه ای برای اداره مدیریت بودجه کاخ سفید فرستاده شد، قرار بود اگر قانونگذاران کنگره آمریکا نتوانند تا پیش از پایان سال مالی دولتشان در تاریخ اول اکتبر، به توافق بودجه ای دست پیدا کنند تا دولت باز بماند، حدود هزار و 265 نفر از کارمندان کاخ سفید به خانه هایشان فرستاده شوند.

هیل نوشته است که تقریبا 436 نفر از کارمندان کاخ سفید در طول تعطیلی دولت واشنگتن، از مرخصی اجباری معاف هستند و به فعالیت خود در طول تعطیلی ادامه می دهند که این کارمندان شامل 129 کارمند در دفتر کاخ سفید و همچنین 15 کارمند دیگری می شود که وظیفه تامین امنیت و نگهداری از این عمارت اجرایی را بر عهده دارند.

علاوه بر کاخ سفید، دفاتر و شوراهای مختلفی که تحت نظارت دفتر اجرایی رئیس جمهور آمریکا قرار دارند، تعداد کارمندان خود را در طول تعطیلی ادامه دار واشنگتن کاهش می دهند و با حداقل نیرو ادامه فعالیت می دهند؛ بر این اساس، شورای مشاوران اقتصادی چهار کارمند خود را در طول تعطیلی واشنگتن حفظ می کند.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که چهار روز از تعطیلی دولت واشنگتن می گذرد؛ اختلاف دموکرات ها و جمهوریخواهان آمریکایی بر سر تامین بودجه لایحه خدمات درمانی ارائه شده از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، منجر شد تا سال مالی دولت واشنگتن بدون تصویب قانون بودجه جدید توسط کنگره به پایان برسد.

بحران تعطیلی دولت آمریکا در حالی ادامه دارد که از طرف دیگر، وزارت خزانه داری آمریکا نیز درباره سرعت سریع پر شدن سقف بدهی 16.7 تریلیون دلاری دولت هشدار داده و به قانونگذاران تاکید کرده است که سریعا به افزایش سقف بدهی رای مثبت بدهند.

اعتبار سقف بدهی دولت آمریکا در تاریخ 17 اکتبر به پایان می رسد و اگر تا آن زمان قانونگذاران نتوانند برای افزایش این سقف به توافق برسند، دولت آمریکا ورشکست می شود و دیگر قادر به پرداخت صورت حساب های مربوط به تعهدات مالی خود نخواهد بود.

این در حالیست که در حالیکه جمهوریخواهان روی حذف لایحه خدمات درمانی اوباما از قانون بودجه جدید واشنگتن اصرار دارند و دموکرات های سنا نیز مخالفت خود با این ایده جمهوریخواهان را از طریق رد لوایح بودجه مصوب مجلس نمایندگان به تصویر کشیده اند، جمهوریخواهان نیز تهدید کرده اند که اگر خواسته آنها برای تعویق یک ساله اجرای طرح خدمات درمانی اوباما در لایحه بودجه جدید دولت واشنگتن تامین نشود، آنها نیز با افزایش سقف بدهی مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول