اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رقابت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای بهره‌برداری از تعطیلی دولت فدرال آمریکا

در حالیکه یکسال تا انتخابات کنگره‌ آمریکا باقی مانده و تنها چند روز از تعطیلی دولت فدرال می‌گذرد، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مسابقه گذاشته‌اند تا از این تعطیلی برای انتخابات ۲۰۱۴ به نفع خود بهره‌برداری کنند.

رقابت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای بهره‌برداری از تعطیلی دولت فدرال آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها زمان اندکی را در تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از اولین تعطیلی دولت فدرال در آستانه انتخابات میاندوره‌ای هدر داده‌اند،

در حالیکه یکسال به روز انتخابات میاندوره‌ای آمریکا زمان باقی مانده است و تنها چند روز از تعطیلی دولت فدرال می‌گذرد، مناظره‌هایی در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در مناطق کلیدی کنگره‌ای در حال انجام است.

جمهوری‌خواهان بر توجه جامعه بر قانون خدمات درمانی «باراک اوباما» متمرکز شده‌اند زیرا اکثر مردم آمریکا بیش از آنکه این طرح را دوست داشته باشند، از آن متنفرند.

جمهوری‌خواهان در تلاش هستند تا این قانون را لغو کنند یا اجرای آن را به تعویق بیاندازند و دموکرات‌ها را متهم کرده‌اند که با امتناع از ورود به مذاکره درباره طرح خدمات درمانی اوباما، به تعطیلی دولت منتهی شده‌اند.

در یک تبلیغ تلویزیون ملی از بودجه محافظه‌کاران سنا آمده بود: دموکرات‌ها به جای آنکه اعتراف کنند که "اوباماکر" یک اشتباه بوده است، اصرار دارند که مردم آمریکا وارد برنامه خدمات درمانی شوند که هیچ تمایلی برای پیوستن به آن ندارند.

دموکرات‌ها نیز بیکار ننشسته اند و به رأی‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که جمهوری‌خواهان تحت فریب افراط‌گرایان و حزب تی پارتی قرار گرفته‌اند و از طریق تلاش برای حذف تقاضاهای بی‌سابقه قبل از بازگشایی دولت، اقتصاد را در معرض خطر قرار داده‌اند.

دموکرات‌ها تأکید دارند که اگر «جان بینر» رئیس‌ اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نتواند این گروه را تحت کنترل درآورد، نباید به جمهوری‌خواهان اجازه داده شود که مجلس نمایندگان را اداره کنند.

در یک تبلیغ که یک گروه لیبرال در تلویزیون پخش شده بود، اینگونه آمده بود: بینر جرات ندارد یک لایحه ساده را در مجلس نمایندگان آمریکا برای تأمین بودجه دولت را مطرح کند. چرا؟ چون از حزب تی پارتی می‌هراسد.

در حال حاضر، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها جمهوری‌خواهان را علت تعطیلی دولت اوباما می‌دانند. نظرسنجی شبکه «سی بی اس نیوز» بعد از تعطیلی دولت که از روز سه‌شنبه آغاز شد نشان می‌دهد که 44 درصد از مردم آمریکا جمهوری‌خواهان را مقصر می‌دانند و 35 درصد اوباما و دموکرات‌ها را مقصر این تعطیلی می‌دانند و یک نفر از هر 5 آمریکایی نیز هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را عامل تعطیلی دولت می‌دانند.

برخی از جمهوری‌خواهان بر این باورند که با ادامه پیدا کردن تعطیلی دولت فدرال، مردم آمریکا از اوباما به دلیل امتناع از مذاکره درباره طرح خدمات درمانی‌اش روی برمی‌گردانند.

با اینحال دموکرات‌ها نیز بر این باورند که این تعطیلی دولت فدرال همچون دو تعطیلی پیشین دولت فدرال در دهه 1990 به نفع آنها خواهد شد و مردم آمریکا جمهوری‌خواهان را مقصر خواهند شناخت و امیدوارند که این تعطیلی بتواند جایگاه آنها را در بین مردم این کشور تقویت کند و در نهایت در انتخابات میان دوره‌ای 2014، کنترل مجلس نمایندگان آمریکا که هم‌اکنون در اختیار جمهوری‌خواهان است را به دست گیرند.

بر اساس این گزارش، دموکرات‌ها برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا نیاز دارند تا 17 کرسی مجلس نمایندگان را در انتخابات میاندوره‌ای 2014 به دست آورند تا اکثریت این مجلس به دست دموکرات‌ها بیافتد اما جمهوری‌خواهان سنا تنها به 6 کرسی برای بازگشت به قدرت نیاز دارند.

کمیته ملی دموکرات‌ها برای دامن زدن به خوش‌بینی‌های خود اینگونه گفتند که 850 هزار دلار به صورت آنلاین ظرف مدت 24 ساعت قبل از شروع تعطیلی جمع‌آوری کردند که این بهترین روز جمع‌آوری کمک انتخاباتی برای دموکرات‌ها از زمان پایان انتخابات 2012 کنگره به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول